Klacht: Veels te hoge afrekening

op 30 maart 2013 over Ista in de categorie Installatiebedrijven

Ik woon al 25 jaar in een appartement met blokverwarming. Vorig jaar zijn wij over gegaan van verdampings meters naar digitale bemetering. Elk jaar kom kwamen wij redelijk uit met onze voorschotten. Vaak kregen wij nog geld terug. Maar nu met deze digitale bemetering, moeten wij ineens een giga bedrag bij betalen. En ik weet geen eens hoeveel, wat ik heb nooit een afrekening gezien. Maar ik moet per maand nu ineens 80 euro meer betalen als voorschot. Zijn die verdampings meters dan zo slecht geweest dat ik altijd te weinig heb betaald? Of kloppen de cijfers niet van die digitale bemetering. Die trouwens niet geijkt zijn. Dit kan niet. Ik ga dit ook aan alle kanten aanvechten.

Ik vind dat het bedrijf zelf moet ingrijpen als het verbruik bij een klant ineens te hoog oploopt. Waarschuwen, maar ook bij diegene thuis bekijken waar dit ineens vandaan komt. In mijn geval kan het niet zo zijn dat ik afgelopen jaar een ander verwarmings gedrag zou hebben.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ista over deze klacht.

7 jaren geleden - Ik heb Ista een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Ista in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ista een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ista

Heeft op 04 april 2013 om 14:58 geantwoord

Onze afdeling klantenservice heeft op 4 april een onderzoek gedaan naar de afrekening stookkosten van deze deelnemer en heeft de uitslag met uitleg per mail toegestuurd.

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Ista beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door wbfm