Klacht: veel uitval; batterij een ramp

op 30 september 2017 over Huawei in de categorie Mobiele Telefonie

Heb de Huawei Ascend Y530 nu zo’n 1,5 jaar in gebruik.
Een en al ergernis. Batterij laadt slecht op; slechte verbindingen in bijv. NS treinen; geheugen minimaal.
Ik gebruik mijn telefoon als een gemiddelde 60 plussers, dus ZEKER niet de hele dag.
Mijn partner heeft de Huawei P10 light; wat een genot. Ik zou willen, dat ik de mijne kon inruilen.

Inruilactie. Kan mij wegdoen niet permitteren.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Huawei

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Huawei nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Huawei in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huawei een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huawei

Heeft op 05 oktober 2017 om 16:27 geantwoord

Geachte mevrouw Pennings Stefanel,

Bedankt om contact op te nemen met Huawei.

Het spijt ons om te lezen dat u meerdere problemen heeft met uw telefoons.
Het zou het goed zijn om eerst een reset naar fabrieksinstellingen te doen.
Ik weet dat dit een vervelende en omslachtige handeling is maar we zullen eerst moeten uitsluiten of het geen software probleem is, bijvoorbeeld door een update.

Hierbij vindt u de stappen om een back-up van uw telefoon te maken en vervolgens de fabrieksinstellingen te herstellen.

Controleer allereerst of u uw primaire emailadres en wachtwoordgegevens bij de hand heeft.
U zult deze bij het opstarten na de fabrieksinstellingen nodig hebben om toegang te krijgen tot uw telefoon.
Dit emailadres heeft u nodig/gebruikt u doorgaans voor de Google Play Store om applicaties te kunnen downloaden.

LET OP; Alle gegevens waar u geen back-up van maakt zullen tijdens het proces worden verwijderd.
Heeft u een SD-kaart in uw telefoon, dan is de eerste methode het makkelijkst. Heeft u geen SD-kaart, ga dan naar de tweede methode.

Methode 1 - met SD-kaart:
1. Open de map Tools (deze vindt u tussen uw applicaties op het thuisscherm) en open de app Back-up
2. In de Back-up app klikt u vervolgens op Back-up > kies SD-kaart en druk op volgende > selecteer de gegevens waar u een back-up van wilt hebben en klik vervolgens onderaan het scherm Back-up
3. Ga naar instellingen > Back-up en Fabrieksinstellingen > Terug naar fabrieksinstellingen > Telefoon opnieuw instellen
4. Zodra alles klaar is, gaat u weer naar de Back-up app in de map Tools. Hier selecteert u ditmaal Herstellen >, kies vanaf SD-kaart en druk volgende > selecteer de juiste back-up en klik op herstellen.

Methode 2 - zonder SD-kaart:
1. Download op uw computer de applicatie HiSuite van consumer.huawei.com/minisite/HiSuite_en (alleen maar met Windows 7, XP en Vista)
2. Om de verbinding tussen uw toestel en de computer tot stand te brengen, moet u eerst de USB-foutopsporing op uw telefoon aanzetten. Ga hiervoor naar instellingen > over de telefoon > klik vervolgens 7 keer op build-nummer > ga 1 stap terug naar instellingen > opties voor ontwikkelaars > en in dit menu moet u de USB-foutopsporing aanzetten
3. Koppel het toestel via de USB-kabel met de computer, en start HiSuite (welke u eerder heeft gedownload)
4. In HiSuite maakt u een back-up, welke u op de computer opslaat
5. Op uw toestel; ga naar instellingen > fabrieksinstellingen > fabrieksinstellingen terugzetten
6. Hierna gaat u terug naar HiSuite om de back-up te herstellen.

De telefoon start nu nieuw op zoals in de fabrieksinstellingen.
Anders is het beter dat u beide telefoons opstuurt naar het service center

Om uw toestel te laten ophalen voor herstelling heeft u een aantal mogelijkheden:

1. Indien u zich 40 dagen na aankoop van uw toestel hebt geregistreerd voor de VIP-service (dit betekent dat u i.p.v. 2 jaar fabrieksgarantie,
nu 3 jaar garantie en een 3 maanden schermgarantie heeft) dan kan u het toestel aanmelden voor reparatie via: www.huaweivipservice.nl.
Uw toestel wordt dan bij u thuis gratis opgehaald en teruggebracht en wordt binnen de 3 werkdagen gerepareerd.

2. Indien u niet VIP geregistreerd bent, dan kan u zich aanmelden via:
www.drmobile.eu/nl uw toestel wordt dan mits een vergoeding bij u thuis opgehaald en wordt dan binnen de 5 werkdagen terugbezorgd.

3. U kunt uw toestel ook via de winkel laten repareren, ze sturen dit dan voor u op maar dit kan wel tot 2 weken duren.

Gelieve vooraf een backup te maken van uw bestanden.
Verwijder uw sim kaart en eventueel uw SD kaart voor het afgeven van uw toestel.
Verwijder uw Google account via Instellingen > Google > verwijder google account (anders duurt de reparatie langer dan normaal)
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet.
Het Huawei service team.
Benelux.

Alle klachten die gemeld zijn door Stefanel