Klacht: Veel geld voor weinig vakantie

op 07 augustus 2017 over Sunparks in de categorie Vakantieparken

Wij verbleven begin juli een weekendje (7-10 juli) in een huisje van 8 personen in de Kempense Meren te Mol. We keken er enorm naar uit, maar de vele ergernissen waren toch een domper op ons vakantieweekend. Dit park is dringend aan vernieuwing toe: de huisjes kunnen een grondige opknapbeurt gebruiken en het park zelf wordt ook ondermaats onderhouden.
Bij aankomst in ons huisje moesten we kijken waar we liepen, want er was net gedweild en dat was nog niet droog. Dweilen was duidelijk het enige wat gebeurd was, want de vensterbanken lagen nog vol zand, de dode vliegen hingen aan het plafond, plastic verpakkingen op het tapijt boven… We zijn dan boodschappen gaan doen voor ons gezelschap, maar het was niet evident om alles in die kleine koelkast te krijgen. In een huisje van 8 verwacht je toch een grotere koelkast.
Ook de vaatwas deed het niet goed, waardoor we vaak zelf moesten staan afwassen want het vuil was er nooit af. Ook in de kasten troffen we nog vuile glazen aan van vorige huurders. Zijn gaan klagen en er is uiteindelijk wel iemand komen kijken die na vervanging van een verstopte sproeier het probleem kon oplossen.
Ook op het terras tal van problemen: slechts 5 stoelen terwijl we met 8 waren, een terras vol losse tegels waar het allesbehalve veilig was voor onze kinderen om te spelen, het buitenlicht defect, een wespennest aan ons huisje. En een huisje in het groen mag je heel letterlijk nemen: het onkruid groeit overal op je terras en tegen je huis. De plantsoendienst hebben ze daar precies afgeschaft.
In het park tal van zaken die verbeterd kunnen worden: airco in de zaal voor sport en binnenspeeltuin want het was daar om te stikken toen wij er waren. Op zondag gereserveerd om op maandagochtend voor ons vertrek nog even te bowlen. Bleek op maandagochtend dat de bowling gesloten was, na enig aandringen hebben ze de bowlingruimte dan enkel voor ons geopend, maar we waren er helemaal alleen zonder personeel. Heel vriendelijk, maar ook weer heel amateuristisch.
De tweede dag al gaan klagen over de problemen in ons huisje. Enkele klachten werden dezelfde dag nog aangepakt, maar algemeen hadden we enkel het gevoel dat we veel te veel betaalden voor wat we kregen. Een deel van ons gezelschap had er genoeg van en is op zondagmorgen al teruggekeerd. Ook onze buren waren ineens met de noorderzon verdwenen. De voordeur van hun huis heeft minstens 1 dag en een nacht (zover we weten) gewoon opengestaan aangezien er geen enkele controle gebeurt.
Alles wordt mooi voorgesteld op de website, maar de realiteit is een park in verval. Enige vorm van compensatie werd ons eveneens nooit voorgesteld en een reactie op onze klachtenmail daar zijn ze ook al even over aan het nadenken.
Prijs-kwaliteit is hier helemaal niet in evenwicht. Zonde, want dit park heeft het potentieel om veel (jonge) gezinnen een mooie tijd in een mooie omgeving te bezorgen.

Aangezien we veel betaalden en niet kregen wat de website belooft, verwachten we toch enige vorm van compensatie.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Sunparks over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Sunparks in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sunparks een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sunparks

Heeft op 10 augustus 2017 om 09:55 geantwoord