Klacht: Veel dingen die niet kloppen

op 10 augustus 2016 over Scheidegger Opleidingen in de categorie Opleiding

Begin dit jaar ben ik gestart met een opleiding HBO leergang software Development bij Sheidegger opleidingen.
Ik koos ervoor om de opleiding te volgen op de dinsdag middag in Rotterdam. Dit omdat Rotterdam om de hoek ligt en ik in het weekend nogal druk ben met werk en andere zaken.
Sindsdien heb ik nu 2 modules gevolgd. Allebei waren ze op zaterdag middag in Utrecht. Hierdoor 6x vrij moeten vragen op m’n werk en liep ik inkomsten mis. Daarnaast kosten het extra veel geld om naar locatie af te reizen.
Omdat ik wel wil investeren in m’n toekomst vond ik dit nog niet het grootste probleem. Ik heb dit aangekaart bij Scheidegger en kreeg terug dat dit normaal was omdat er niet genoeg leerlingen waren.
Dit had ik al op de site gezien in kleine letters en wist ik van tevoren. Echter staat er vermeld dat uiterlijk 2 weken van te voren contact wordt opgenomen als dit gebeurt en een alternatief wordt besproken. Echter kreeg ik het alleen op m’n e-learning 1 week van te voren te zien. Zonder keuze, gewoon al vastgezet op een andere dag en een andere locatie.
Nou kon ik hier nog steeds wel mee leven maar irritaties waren gewekt.
Vervolgens kreeg ik tot 2x toe een avond voor m’n lesdag te horen dat een les niet doorging. 1e x omdat ze geen docent hebben kunnen vinden (Wisten ze dat niet eerder?) en 1x wegens ziekte (kan gebeuren). Hierdoor heb ik alleen wel 2x voor niks vrij gevraagd en inkomsten mis gelopen. Nog steeds dacht ik, kan gebeuren.
Vervolgens maakte jullie allebei de keren 3 dagen van te voren bekend dat die zaterdag de les werd ingehaald. Omdat ik vrij moet vragen was dat te laat en heb ik die lessen moeten missen.

De irritaties waren nu goed opgewekt.
Vervolgens was er nog 1 probleem die mij heeft overgehaald om deze klacht te schrijven. Dit heeft te maken met de kwaliteit en planning van de lessen.
Als 2e module hadden ze software testing voor me ingeplant. Echter moet je voor deze module wel kunnen programmeren, wat pas later in het programma voorkomt. Door deze rare planning hebben we deze lessen vrij weinig kunnen doen. De leraar wist ook niet wat die ermee moest en ging 3 lessen alleen maar proeftoetsen van internet met ons doen. Ik heb dus vrij moeten vragen en helemaal naar Utrecht gereden voor een paar lessen waar ik vrij weinig van heb geleerd.

Ik ben tevreden als ik me kan uitschrijven en al het betaalde geld heb terug gehad. (2 modules gehad en al 4x lesgeld afgeschreven)

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Scheidegger Opleidingen over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Scheidegger Opleidingen in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Scheidegger Opleidingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Scheidegger Opleidingen

Heeft op 19 augustus 2016 om 10:50 geantwoord

We hebben je een persoonlijke e-mail gestuurd met hierin inhoudelijke reactie op de klacht en een voorstel tot een oplossing.

Heb je nog vragen, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 035 - 7 121 992 of klacht@scheidegger.nl.

Scheidegger Opleidingen
Namens de klachtencommissie