Klacht: vaste telefonie niet opzegbaar ondanks verhuizing.

op 15 mei 2020 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Belcentrale heeft mij 2 jaar geleden een contract aangeboden met daarbij een telefoon giga set met receiver t.w.v. 350 euro. De monteur die het contract aanbood zei dat de normale looptijd 5 jaar was omdat vaste telefonie nagenoeg nooit veranderd werd. De organisatie was heel klantvriendelijk dus tussentijdse veranderingen zouden in het klantbelang kunnen worden aangepast. Nu ben ik vorig jaar verhuist en heb geen behoefte meer aan een vaste aansluiting omdat mijn bedrijf is veranderd van VOF naar een eenmanszaak (ZZP) en nu huur op een bestaand adres. Nu moet ik volgens De Belcentrale het volle bedrag over de hele looptijd betalen als afkoopsom. Wel is er in maart 2019 telefonisch een verbeterde aanbieding gedaan met 47% korting als maandelijks kosten. Ik heb deze aanbieding niet geaccepteerd en verzocht op een meer realistisch aanbod. Hierop werd het gesprek afgekapt.
Over heel 2019 heb ik mijn volle abonnementskosten betaald en daarmee ben ik in 2020 gestopt.
Meerdere pogingen om weer in gesprek te komen worden elke keer weer als een nieuw dossier gezien en wordt niet naar een oplossing gezocht.
Er wordt ook niets op papier gezet enkel willen op een zeer agressieve manier hun voorstel opdringen. Enige manier om van dit contract af te komen is doodgaan volgens mij of betalen natuurlijk voor niets!

Aangezien het nummer in 2019 nagenoeg niet gebruikt is en wel de volle abonnementskosten zijn betaald lijkt me het correct de samenwerking per direct met gesloten beurzen te beëindigen.
Zelf een kleine afkoopsom is bespreekbaar maar zeker niet het gehele bedrag.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Christiaan Tebrunsvelt