Klacht: Vanaf oktober 2016 opzeggen van opleiding, maar geen reactie, terwijl lesgeld wel wordt geïncasseerd

op 14 maart 2017 over Scheidegger Opleidingen in de categorie Opleiding

Ik ben vanaf vorig jaar oktober bezig om in eerste instantie mijn opleiding tijdelijk stop te zetten, maar doordat er geen of onduidelijke reactie vanuit Scheidegger kwam heb ik besloten in december 2016 helemaal te stoppen met mijn opleiding.

Ik krijg in eerste instantie te horen dat ik een wijzigingsformulier dien in te vullen, maar op het betreffende formulier dient een nieuwe startdatum te worden ingevuld. Tot op heden heb ik geen nieuwe datum mogen ontvangen. Op mijn vragen als het moeten afmelden voor toekomstige examens e.d heb ik ook nooit antwoord gekregen.

Ondanks dat ik in december te kennen heb gegeven helemaal te willen stoppen met de opleiding ontvang ik lesmateriaal, let wel lesmateriaal dat reeds in mijn bezit was.

Enkele weken gelden heb ik een mail gestuurd met daarin mijn klacht, maar ook hier krijg ik geen reactie op.

De automatische incasso heb ik per vandaag stopgezet in de hoop dat er contact wordt opgenomen en iemand mijn vragen beantwoord.

Ik heb zelden te maken gehad met zo een onprofessioneel bedrijf. Mijn inziens is Scheidegger alleen uit op geld.

Ook ik overweeg een advocaat in de hand te nemen.

Ik zou graag antwoorden op mijn vragen willen.
Ik wil dat ik wordt afgemeld en dat er niet meer wordt geïncasseerd, daar ik al maanden nergens meer aan deel neem en ik maanden geleden heb aangegeven te willen stoppen met de opleiding.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Scheidegger Opleidingen over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Scheidegger Opleidingen in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Scheidegger Opleidingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Scheidegger Opleidingen

Heeft op 21 maart 2017 om 08:45 geantwoord

Beste N.Neervens,

We vinden het vervelend dat je geen reactie hebt ontvangen op jouw eerdere verzoek tot stopzetting van je opleiding. Onze welgemeende excuses voor dit ongemak. Inmiddels heb je bericht ontvangen en hebben wij jouw opleiding definitief stopgezet. Een schriftelijke bevestiging van deze stopzetting hebben wij per e-mail toegezonden tezamen met een overzicht van de administratieve afronding.

Scheidegger Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door N. Neervens