Klacht: Van kastje naar de muur, antwoorden blijven al 2 jaar uit

op 14 februari 2018 over Belastingdienst in de categorie Overheid

Sinds begin 2016 proberen wij na een meerjarig verblijf in het buitenland waarbij wij niet belastingplichtig waren in Nederland, antwoorden te krijgen op vragen over volgens de Belastingdienst ‘openstaande aanslagen’. Tijdens ons verblijf in het buitenland verzochten wij om via email te corresponderen omdat post niet aankwam en internet verbindingen ons constant in de steek lieten, maar hier werd niet op gereageerd door NL belastingdienst.
Sinds begin 2016 hebben wij nauw (vooral telefonisch) contact met de NL Belastingdienst waarbij onze vragen onbeantwoord blijven. Op bezwaarschriften wordt niet (of heel laat) gereageerd en vragen van onze kant worden niet beantwoord. Zonder aankondiging is er geld van onze bankrekening gehaald (op een schriftelijke vraag hierover is niet geantwoord, vraag is begin 2017 gesteld) en inmiddels is onze auto medio vorig jaar in beslag genomen en verkocht door de Belastingdienst. Als wij telefonisch vragen stellen worden we van het kastje naar de muur gestuurd, verkeerd geïnformeerd over procedures waardoor zaken steeds gecompliceerder en tijdrovender lijken te worden. Op de vraag of er iemand bevoegd is om ons volledig inzicht van zaken te geven (aanslagen, verrekende bedragen etc) worden we naar aparte onderdelen van de dienst verwezen hetgeen vervolgens ook geen inzicht en helderheid brengt. Op schriftelijke aangiftes en bezwaren krijgen wij te horen dat de door ons gevolgde procedures niet mogelijk zijn terwijl personeel van de Belastingdienst dit aan ons adviseerden. Wij zien door de bomen het bos niet meer…… waar kunnen wij ons recht halen??

Als Belastingdienst naar eigen aandeel in deze chaos kijkt, fouten toegeeft en ons volledig inzicht verschaft.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door 13mei2011