Klacht: Valse info voor klant van BudgetEnergie

op 31 maart 2020 over EDR Incasso in de categorie Incassobureaus

Door een verplichte verhuizing meld ik me netjes aan bij BudgetEnergie om mijn oude adres de eindafrekening te sturen en een nieuw contract op het nieuwe adres af te sluiten.
Verteld werd, dat ik een formuliertje moest doormailen waar de ‘geaccrediteerde’ meterstanden op zouden staan.
Echter…
ik krijg een mail, dat ik niet kredietwaardig zou zijn (volgens EDR), terwijl ik naar mijn weten nog nooit ook maar 1 incasso voor hun heb geweigerdteruggeboekt of betwist heb.

Wie is EDR om mijn persoonsgegevens te registreren zonder dat daar door hun behoefte aan is (geen contract met EDR) en deze zonder mijn toestemming opgeslagen en gedeeld wordt. Nota bene verkocht wordt.
Ik ga geen kopie legitimatiebewijs sturen om inzage te krijgen.
Zij claimen iets, dan mogen ze ook bewijzen wat dat is.

Dit gaat helemaal tegen de wet op de privacy in en bevat incorrecte data.

Als BudgetEnergie eerst eens bij zichzelf nagaat of de 'hernieuwde klant' bij hun ooit in opspraak is gekomen wegens wangedragwanbetalen.
Als ze bij het BKR navragen of iemand kredietwaardig is, want dat is het enige bedrijf dat dit soort uitspraken mag doen (maar hiervoor moet een bedrijf toestemming krijgen van de 'potentiële klant'.
EN
Als bedrijven zoals EDR gestopt worden met het verspreiden van dit soort leugens en mensen een slechte naam geven, terwijl ze zelf tegen de wet in handelen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EDR Incasso over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EDR Incasso in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door B-Energie