Klacht: UWV ziektewet

op 25 maart 2013 over UWV in de categorie klachtmelden

Vorig jaar heb ik bij een restaurant gewerkt. Ik heb hier heel hard gewerkt. En ben overwerkt en depressief geraakte n thuis komen te zitten. Mede omdat ik heel hard werkte en een heel laag salaris had. En dus weinig kon besteden. Ik ben 21 december 2012 ziek uit dienst gegaan. En 7 januari belt een mevrouw van re-integratie van het uwv. Na een gesprek zijn we tot de conclusie gekomen dat het beter voor mij was weer beter te melden en op zoek te gaan naar een nieuwe werk gever.
Deze mevrouw heeft mij per 10 januari beter gemeld en heb hier ook een brief van ontvangen.
Ik kreeg dus ww. Omdat dit 75% van mijn laatst verdiende loon zou zijn. Heeft de vakbond een of andere toeslag voor mij aan gevraagd. En heb ook betaald gekregen van het uwv.
Vanaf 1 maart heb ik werk gevonden en ben ik weer volledig werkzaam. En zit ik ook weer beter in mijn vel.
Tot mijn verbazing krijg ik nog steeds uitbetaald door het uwv. Ik heb een mevrouw van het uwv gemailt waar ik mijn vragen stel via de email.
Zij zei dat de betalingen stop gezet waren. Na enig over en weer gemailt te hebben blijkt dat het de betalingen van de ziekte wet was.
Ik heb gelijk het uwv gebeld. En deze man heeft mij voor een bel afspraak ingepland.
Vervolgens de volgende dag gaat de telefoon wel geteld 2 keer over. Hoe kan ik dan in vredes naam opnemen???? Dus heb contact opgenomen met uwv. Deze vrouw deed net als of dat ik overdreef terwijl het echt maar 2 keer was.
Vervolgens vandaag 25-03-2013 word ik opgebeld. Ik neem op krijg een een slecht Nederlands sprekende vrouw aan de telefoon. die gewoon een blaadje opleest. En met de mededeling dat ze wat verlaat waren met mij beter te melden en dat ik het onterecht uitbetaalde geld terug moet gaan betalen.
Dit gaat dus niet gebeuren. Nergens op de specificaties staat aangegeven dat het om de ziektewet uitkering gaat. Zelfs niet op internet, op het internetbankieren. Overal staat gewoon uwv en dan betalingsspecificatie. Ik dat dat het die toeslag was. Ik had een brief ontvangen met datum van beter melding. Er heeft iemand liggen slapen. En ik heb ze wakker gemaakt.
En nu komen ze dat ze een betalingsregeling willen treffen. Hoe moet ik dan weer rond komen? Belastingdienst klopt ook weer binnenkort aan de deur. of ja duikt in de portemonnee. En nu uwv er ook nog eens boven op.
Ik weet niet hoor maar ik had me beter gemeld. en uwv helpt me zo weer de depressie in omdat ik dadelijk weer een hoog maandelijks bedrag aan uitgave erbij heb.
Bij mij op mijn nieuwe werk, als ik niet oplet en lig te slapen. En te kort in mijn kassa heb moet ik het zelf betalen. Ik heb dat gekregen geld uitgegeven als zijnde dat ik er recht op had.
Al met al. ik ga niet opdraaien voor de fouten van het uwv. Ik heb alles netjes gedaan. ik heb mij aangemeld bij werk.nl heb netjes gesolliciteerd heb me aan alles gehouden wat er van mij verwacht werd. En ik heb weer nieuw werk. En nu gaat UWV mij weer omlaag halen?
Mooi niet, ik betaal helemaal niks terug. Zorg maar gewoon dat jullie je zaakjes goed op orde hebben. Wat zou er gebeurd zijn als ik nog geen werk had en ik er pas over een paar maanden achter was gekomen??
Inderdaad slechte organisatie zijn jullie. En de fout maar bij de burgers leggen..

Dat ze hun fout onder ogen zien en beter op moeten letten de volgende keer. Ik heb een brief met datum van betermelding. Dus ik heb niets over het hoofd gezien. En ga zeker niet door t uwv weer krom liggen door alles terug te betalen.
De oplossing is dus, ik betaal het niet. En jullie oplossing, beter personeel en goed Nederlands sprekend personeel aannemen! !!

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Silvahvdm

7 jaren geleden - En nu ook na belasting aangifte blijkt, dat toen ik vorig jaar een aanvulling kreeg naast mijn werk van het uwv. het uwv OOK de arbeids korting gerekend heeft. Waardoor ik ook nog eens geld aan de belastingdienst moet gaan betalen door het UWV!!!!! Maakt me zo kwaad.. ik lijd altijd Door andermans fouten..krijg er schoon genoeg van..ben net beter.. dacht van alle ellende af te zijn.. t word tijd dat jullie eens slecht werkende mensen gaan ontslaan. En dat deze maar hun fout afbetalen.

Alle klachten die gemeld zijn door Silvahvdm