Klacht: Uitval

op 10 februari 2018 over Huawei in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Huawei

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Huawei nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huawei in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huawei een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huawei

Heeft op 06 april 2018 om 10:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Heer Strik,

Wij begrijpen dat dit inderdaad vervelend kan zijn .

Er zijn een aantal oorzaken voor een kortere levensduur van uw batterij. Hieronder staan de redenen beschreven en wat u er zelf aan kunt doen.

1- Doze Modus:

Als uw toestel nieuw is of als u onlangs een update heeft uitgevoerd kan uw toestel in de Doze modus zijn.
Deze energiebesparende stand (vanaf Android 6) gaat efficiënt om met de accu van uw smartphone, door bijvoorbeeld met bewegingsdetectie te kijken of uw Android is verplaatst. Is dat niet het geval, dan wordt de slaapstand ingeschakeld en verbruiken apps veel minder energie. Dit zorgt er uiteindelijk voor dat u langer met een volle accu doet.

2- Omgevingstemperaturen:

De batterij kan snel leeg raken als gevolg van omgevingstemperaturen. Het optimale temperatuurbereik voor uw telefoon is 0–35 °C.
Als u uw telefoon in heel koude omgevingen gebruikt, wordt de chemische activiteit van de batterij van uw telefoon geremd, waardoor de batterij snel leeg raakt of het apparaat zelfs wordt uitgeschakeld.

3- Uw gebruik:

Uw gebruik kan invloed hebben op de levensduur van de batterij. U kunt onderstaande stappen volgen om de batterijlevensduur te verlengen:

1. Wanneer u de telefoon niet gebruikt, drukt u op de AanUit-toets om het scherm uit te schakelen.
2. Ga naar Settings (Instellingen) Display (Scherm) Sleep (Slapen) en selecteer een kortere time-outperiode voor het scherm.
3. Ga naar Settings (Instellingen) Display (Scherm) Brightness (Helderheid) en stel een lagere helderheid in.
4. Ga naar Settings (Instellingen) Wireless networks (Draadloos netwerken) Mobile networks (Mobiele netwerken), deselecteer Data enabled (Data ingeschakeld) om datadiensten uit te schakelen, schakel Mobile data always on (Mobiele gegevens altijd ingeschakeld) uit of schakel datadiensten uit vanaf het meldingenpaneel.
5. Ga naar Settings (Instellingen) Permissions (Toestemmingen) Your location (Uw locatie) Vink de applicaties waarvoor u de GPS niet gebruikt uit.

4- Batterij defect:

Om er achter te komen of uw batterij defect is of niet, kunt u een batterij test uit voeren door middel van de volgende stappen:

1- Voordat u naar bed gaat dient u alle applicaties te sluiten, vliegtuigmodus aan te zetten en uw toestel volledig op te laden (met de originele oplader).
2- Zodra u wakker bent kijkt u hoeveel procent de batterij is, dit biedt twee uitkomsten:

2.1 Als de batterij meer dan 90% is, functioneert het goed. In dit geval maakt u een back-up van uw gegevens en herstelt u het toestel naar de fabrieksinstellingen.
Mocht u het probleem nog steeds tegenkomen na de reset en het maken van uw
back-up, dan herstelt u het toestel nogmaals naar de fabrieksinstellingen, maar deze
keer zonder een back-up van uw gegevens te maken. Dit omdat het probleem dan
aan uw gegevens ligt.
2.2 Als de batterij minder dan 90% procent is, dan is de batterij defect en zult u uw toestel moeten aanmelden voor reparatie. Onze monteurs zullen het toestel dan nakijken en repareren.

Met vriendelijke groet.
Huawei Benelux.

Heeft op 11 mei 2018 om 10:14 geantwoord

Heb het laten maken

Alle klachten die gemeld zijn door Bmrjm