Klacht: uitkering onterecht afgewezen!

op 26 april 2017 over Gemeente Enschede in de categorie Gemeente

Mijn partner en ik hebben 6 maart 2017 een bijstand uitkering aangevraagd om rond te komen en om steun te krijgen van de gemeente Enschede.
Mijn partner had een plicht om mee te werken gedurende een maand lang hij kreeg dan ook een traject via direct werk waarbij hij een zoekperiode had en wekelijks op gesprek kwam en zich dus eigenlijk overal aan hield. In de tussentijd moesten wij bewijsstukken aanleveren, hierbij werd op 7 april de uitkering opgeschort omdat er bepaalde bewijsstukken niet tussen zaten. Dat hebben wij uiteindelijk diezelfde dag nog aangeleverd, Nu hebben wij 1 onderdeel over het hoofd gezien wat absoluut niet bewust is gebeurd. Want we hebben zoveel bewijsstukken moeten laten zien ( 90 stuks) dat we het over ons hoofd hebben gezien. Dit kan gebeuren dit is een menselijk foutje lijkt mij toch? Wij hebben geen telefonisch contact gehad met ene mevrouw Nijboer, wij hebben haar nooit onder ogen gezien en bovendien hebben wij haar zoveel mailtjes gestuurd waar wij geen reactie op hebben gehad. Mijn partner heeft op 20 april contact gehad met mevrouw Nijboer van de gemeente Enschede, ze belde met een prive nummer en mijn partner heeft herhaaldelijk gevraagd om rond de tafel te komen maar mevrouw Nijboer gaf aan dat de uitkering is opgeschort omdat de tennaamstelling van de bank niet aanwezig was, dit is van de spaarrekening. Wat dus echt over het hoofd is gezien. Mevrouw Nijboer gaf aan dat als wij zo snel mogelijk de tennaamstelling opsturen naar haar dat zij het weer gaan oppakken. Daarna hebben wij een bericht gehad dat wij opnieuw een aanvraag moeten doen dit was op 21 april. Maar daar gaat weer tijd overheen, dus dat betekend dat wij 4 maanden moeten wachten uiteindelijk tot wij tot ons uitkering rond hebben. Terwijl er maar 1 foutje is gemaakt. Ik begrijp het niet goed want op 7 april kregen wij dus de melding dat wij de bewijsstukken moesten aanleveren en in de tussentijd hebben wij niks meer van haar vernomen tot 20 april. Kijk wat voor tijd er tussen zit. In de tussen tijd had ze toch op zijn minst een mail of telefoontje kunnen plegen om aan te geven dat we zo snel mogelijk alsnog het bewijsstuk moeten aanleveren? Wij hebben nooit wat van haar vernomen.We hebben zoals ik al heb aangegeven contact opgezocht met mevrouw Nijboer maar zij geeft geen reactie. Ik heb van mijn laatste centjes beltegoed opgewaardeerd om haar te kunnen spreken maar dan krijg je als reactie dat ze niet aan het werk is en ze wel met ons contact opneemt.
Mijn partner heeft haar maar 1 keer aan de telefoon gehad en dat was dus pas op 20 april.
Ik weet niet of ik ben gebeld door haar want mevrouw Nijboer belt zonder nummerherkenning en ik neem nooit Prive op. En mijn partner neemt de telefoon wel altijd op en dat was dus echt pas op 20 april.
Ik ben al zo lang bezig contact met haar te zoeken via de mail en tot en met de dag van vandaag heb ik nog altijd niks van haar vernomen.

Wat eigenlijk nog het ergste is is dat mevrouw Nijboer dus heeft gezegd dat als je het zo snel mogelijk inlevert het weer wordt opgepakt. Dus mijn partner en ik hebben diezelfde dag nog het bewijsstuk via de mail verstuurd, en persoonlijk via de brievenbus zodat er toch zou je denken niks mis kan gaan?! We hebben hetzelfde bewijsstuk dus dubbel aangeleverd.

Ik hoop dat jullie ons hiermee kunnen helpen want wij weten geen raad meer verder want wij zitten hier met nul euro en hebben ook nog onze vaste lasten die al een hele tijd niet zijn betaald. Hierdoor is er dus nog een kans dat wij ons huis uit worden gezet

wanneer ik en mijn partner krijgen waar wij recht op hebben. Iedereen heeft toch een basis nodig om verder te komen in het leven

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gemeente Enschede

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gemeente Enschede nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mensen recht