Klacht: Twee dagen gewacht, niets geleverd.

op 04 juni 2017 over Dynalogic in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen week heb ik twee dagen tevergeefs gewacht op bezorging van een bestelling. De bestelling betrof vier matrassen voor mijn bed & breakfast.

Voor de bezorging op 1 juni 2017 had ik vrij genomen van mijn werk zodat ik de chauffeur van Dynalogic kon ontvangen. Daarnaast had ik ik geen boekingen voor mijn bead & breakfast aangenomen zodat ik de bedden van nieuwe matrassen kon voorzien.

Op de afgesproken dag van bezorging werd de levering een paar minuten voordat de uiterste levertijd verstreek geannuleerd. Er was een systeemfout opgetreden.
Navraag bij bezorgdienst Dynalogic leerde mij na lang doorvragen dat mijn bestelling nooit in de vrachtwagen gezeten had. Voor niets vrijgenomen, voor niets geen boekingen aangenomen. Inkomsten misgelopen. Misschien nog wel het ergste was te ervaren dat mij de hele dag via Track and Trace van Dynalogic een levering voorgehouden was die nooit geleverd had kunnen worden worden omdat mijn bestelling niet in de vrachtauto meegenomen was.

Het contact met Dynalogic was uiterst moeizaam: voordat ik iemand te pakken had, was ik minstens een half uur verder. De medewerkers van de klantenservice zijn, zo bleek, machteloos, ze kunnen niets voor de klant betekenen, behalve een nieuwe leverafspraak maken. Ze weten niet wat er aan de hand is, kunnen/mogen geen contact met chauffeurs opnemen, mogen niet doorverbinden met leidinggevenden. Een opmerkelijke en bijzonder frustrerende gang van zaken voor uw klanten.

Via de klantenservice van Wehkamp heb ik diezelfde dag een nieuwe afspraak gemaakt voor levering op 2 juni 2017. Medewerkers hebben me verzekerd er alles aan te doen dat ik dit keer weer wel mijn bestelling op tijd zou ontvangen. Belangrijk, want er zouden in de middag nieuwe gasten arriveren in mijn bed and breakfast. Daarnaast had ik met veel pijn en moeite zodanig afspraken naar de volgende verschoven in mijn reguliere werk zodat ik vergaderingen kon bijwonen en deadlines kon halen.

De bestelling zou op 2 juni 2017 tussen 10:00 en 14:00 geleverd worden. Het track and trace gaf vanaf 10:00 uur een haast onmogelijk schema aan van 17 bezorgadressen in die tijdperiode. Ik was, tot overmaat van ramp, nummer 17. Ik had in overleg met mijn receptie en gasten hun check-in tot 14:30 uur uitgesteld, zodat zij op nieuwe matrassen konden slapen en niets van de levering zouden merken. Na een paar uur werd duidelijk dat het bezorgschema van Dynalogic absoluut onrealistisch was. Een aantal zeer frustrerende contactpogingen met de niet-functionerende klantenservice van Dynalogic en de machteloze klantenservice van Wehkamp verder, heb ik rond 14:00 uur toen er nog 12 adressen gereden moesten worden en ik mijn gasten binnen hoorde komen in de bed and breakfast de bestelling geannuleerd. Oude matrassen weer op de bedden, verbaasde en ontevreden gasten en een gestresste ontvangst.

Twee frustrerende dagen die ik niet in rekening kan brengen bij mijn opdrachtgever, laverend tussen hoop en vrees, van de ene incapabele klantenservicemedewerker naar de ander, uren in wachtrijen, oude matrassen op bedden, verbaasde gasten … en geen levering.

Wehkamp zou het contract met Dynalogic moeten heroverwegen. De aangerichte schade, zie ook alle berichten van woedende klanten op klacht.nl en Twitter, zijn desastreus voor het imago. Ik bestel op het moment – na jaren tevreden te zijn geweest over de service van Wehkamp – in elk geval niets meer, wetende dat Dynalogic de bezorgdienst is.

Ik ben tevreden bij goede levering en een passende schadevergoeding.

Dynalogic

Heeft op 27 juni 2017 om 12:25 geantwoord

Geachte heer, mevr. Pellemans,

Allereerst onze oprechte excuses voor deze ervaring. We begrijpen dat dit erg frustrerend moet zijn geweest. Vanwege drukte in deze betreffende periode zijn er inderdaad bepaalde pakketten niet mee kunnen gaan op de geplande routes. Hierdoor is het bij de telefonische klantenservice ook ontzettend druk geworden. We vinden het erg jammer om te vernemen dat u een nare ervaring met ons dienst heeft gehad! We zullen uw klacht doorzetten naar de desbetreffende afdeling zodat dit kan worden opgepakt en dergelijke situaties in de toekomst voorkomen kunnen worden.
Ondanks de drukte, dient u wel juist ter woord te worden gestaan. Dit is natuurlijk niet de service die we onze klanten wensen te bieden, nogmaals onze excuses hiervoor!

Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten, maar we kunnen uw verzoek tot schadevergoeding niet honoreren. Helaas zie ik dat de bestelling uiteindelijk geannuleerd is. We zien inderdaad dat er meerdere pogingen zijn gedaan tot levering, echter liep dit steeds mis. Nogmaals, het is erg jammer te vernemen dat u dit heeft moeten ervaren.

Team WeCare Dynalogic

Heeft op 27 juni 2017 om 23:24 geantwoord

De 'oplossing' is een aaneenschakeling van niet-gemeende clichés, die totaal niet leiden naar verbetering van de service. Dynalogic onderneemt in de verste verte ook geen enkele poging om iets van gelden schade te vergoeden. Ik heb opdrachtgevers zoals Wehkamp en Coolblue inmiddels laten weten niets meer bij hen te bestellen zolang Dynalogic hun vervoerpartner is. Ik hoop dat met mij vele anderen hetzelfde zullen doen.

Alle klachten die gemeld zijn door JPPellemans