Klacht: Transavia

op 27 juni 2016 over GVU in de categorie Openbaar Vervoer

25 Juli 2015 zouden wij om 19.20 uur vertrekken van Rotterdam naar Ibiza. Toen we op het vliegveld arriveerden had een aantal vluchten vertraging waaronder die naar Split van 13.00 uur. Het had die zaterdag in de middag goed geregend, maar nu was het weer goed. Ietsje over 7 landde het Transavia toestel vanuit Ibiza; ik deed een vreugdedansje aangezien ik de vorige keer naar Barcelona ook al 3 uur vertraging had, maar nu het vliegtuig vanuit Ibiza was geland, wist ik dat wij ZEKER zouden vertrekken. Dus niet, er werd omgeroepen dat de passagiers naar Split naar de vertrek”hal” konden en de passagiers van Ibiza zouden over een half uur per bus naar Schiphol gebracht worden waar we rond 23 uur naar Ibiza zouden vliegen. Uur of 9 gearriveerd op Schiphol, nergens personeel van Transavia, we werden te woord gestaan door KLM-medewerkers. Er was echter geen vlucht naar Ibiza om 23 uur, de eerste vlucht was ergens rond 4 uur. De nacht doorgebracht op een campingbedje en we kregen een tegoedbon voor € 10. Rond een uur of 6 konden we boarden, echter werd dit rond 9 uur en hebben we een uur in een vliegtuig van Vueling gezeten; eerst werd er omgeroepen dat we moesten wachten op toestemming, dan werd er aangegeven dat Transavia dit vliegtuig spontaan heeft kunnen charteren dus moest de toren een gaatje vinden voor ons, toen was er iets met de motor en moest er een “engineer” bijkomen om uiteindelijk de captain te horen zeggen dat we vanwege een technisch mankement niet konden vertrekken. Bij het verlaten van het vliegtuig kregen we wederom een bon twv € 10. We moesten de beeldschermen in de gaten houden en afwachten. Elke keer als een van ons een stewardess van Transavia tegen kwam rende ze weg, alsof we de pest hadden. Alleen het KLM-personeel behandelde ons netjes. Rond 14 uur werd er omgeroepen dat Transavia speciaal voor ons een vliegtuig uit Hamburg had geregeld. We vertrokken rond 15 uur en hebben een uur lang moeten aanhoren hoe geweldig Transavia is dat ze een oplossing voor ons hadden gevonden. Het personeel was eigenlijk vrij, maar werkte speciaal voor ons over dus we moesten extra aardig tegen ze zijn want ze hadden net een vlucht heen en weer naar Hamburg achter de rug en ze waren heel moe. Wij hadden natuurlijk een geweldige nachtrust gehad en waren totaal niet moe!?
Rond 17 uur waren we eindelijk in Ibiza! Halverwege de week had ik een mail van Transavia ontvangen, waarin Transavia aangaaf dat ze het heel erg vervelend voor ons vonden, maar ja het was zo’n slecht weer (!?) en om aan onze ongemakken tegemoet te komen, moesten we een formulier invullen en dan kregen we € 50.

Een overnachting in ons appartement kostte al € 150 per nacht, een dag autohuur was ongeveer € 50, maar de manier waarop we zijn behandeld en de "nep" excuses maken me het meest boos van alles.
Ook de 17 uur doorgebracht op Schiphol en maar € 20 krijgen voor consumpties! Het eten en drinken is al verschrikkelijk duur (en slecht) ... ik had verwacht een hogere finaciële compensatie te krijgen, die € 50 dekt de ongemakken niet.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVU

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVU nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door karen van walsum