Klacht: Tickets geannuleerd door GATE1

op 26 september 2016 over Gate1.nl in de categorie Online Vliegtickets

Afgelopen donderdag heb ik, na ongelofelijk lang en goed zoeken (en een jaar sparen), 3 tickets naar NY geboekt bij GATE1.
Vandaag kreeg ik een bericht dat GATE1 mijn tickets heeft geannuleerd omdat \\\”tijdens het definitief reserveren van uw geselecteerde vluchten, kregen wij het bericht dat het vliegticket niet meer voor de originele prijs gereserveerd kan worden. Wij hebben voor u gebeld met KLM, zij geven aan dat het geboekte tarief niet correct was, dit tarief stond per abuis geladen waardoor u dit heeft kunnen boeken. Zij geven geen authorisatie om de tickets alsnog uit te mogen geven tegen het geboekte tarief.\\\”

Wat een ongelofelijke bummer.

Ze wijzen me op hun algemene voorwaarden:
\\\”Tijdens het definitief reserveren van uw geselecteerde vluchten, kregen wij het bericht dat het vliegticket niet meer voor de originele prijs gereserveerd kan worden. Wij hebben voor u gebeld met KLM, zij geven aan dat het geboekte tarief niet correct was, dit tarief stond per abuis geladen waardoor u dit heeft kunnen boeken. Zij geven geen authorisatie om de tickets alsnog uit te mogen geven tegen het geboekte tarief.
Gate1.nl houdt zich te allen tijde het recht voor om zich binnen 5 werkdagen na reservering te beroepen op de afgegeven tarieven. Dit kan bijvoorbeeld komen door computerstoringen, onverwachte wijzigingen van luchthavenbelastingen en veiligheidstoeslagen (\\\’security taxes\\\’) of door de luchtvaartmaatschappij verkeerde tarieven.\\\”

Maar mijn inziens gaat het niet om de redenen die hierin aangegeven worden: er was geen sprake van een computerstoring, een onverwachte wijzigingen van luchthavenbelastingen en veiligheidstoeslagen (\\\’security taxes\\\’) of door de luchtvaartmaatschappij verkeerde tarieven.

Bovendien gaf Kayak (overkoepelende zoekmachine) dezelfde prijs aan.

Ik had een annuleringsverzekering afgesloten.

Ze boden me €100 korting aan op een nieuw te boeken ticket.

Dat het tarief \\\’per abuis\\\’ geladen stond, is de verantwoordelijkheid van GATE1, dat is hun \\\’core-business\\\’… bedragen laden! Daar maken zij ook reclame mee…
En wie zegt me dat GATE1 op tijd het ticket bij de luchtvaartmaatschappij (KLM) heeft gereserveerd? Ik had namelijk direct na de boeking de klantenservice benaderd met een vraag, aangaande een eventuele wijziging op de boeking, waarop ik een mail kreeg waarin zij aangaven \\\”te maken te hebben met extreme drukte door het hoogseizoen.\\\” Daar heb ik nog steeds geen antwoord op gekregen.

Daarom overweeg ik geen genoegen te nemen met de €100 korting, want ik ben dan verplicht een ticket te zoeken bij GATE1, die, getuige overkoepelende zoekmachines, niet (meer) het meest gunstige vliegticket aanbiedt.

Dat ik hier aan de bel trek heeft te maken met dat de communicatie tot nu toe weinig vertrouwen heeft gegeven.

Ik ben tevreden wanneer GATE1 ons 3 andere tickets aanbiedt voor hetzelfde bedrag en, in overleg, met dezelfde of kortere vliegduur. Dat mag ook vanaf Amsterdam of Dusseldorf ipv Brussel.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Gate1.nl over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door ecksala