Klacht: teveel in rekening gebracht qua invoerrechten en omzetbelasting/ onwil m.b.t. inzichtelijk maken van gemaakte kosten

op 10 mei 2015 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Importwaarde pakket uit USA inclusief shipping 315 dollar

(site van DNB met dagelijkse koerswaarden)

koerswaarde euro – dollar op 7 mei 2015: 1,1305
Dat betekent koerswaarde dollar – euro op 7 mei 1: 1.1305 = 0,884564352 (N.B. UPS rekent met 0,930838680)

Importwaarde in euro: 278,64

Invoerrechten = 12 % van 278,64 = 33,44
Omzetbelasting (BTW consument) = 21% van (278,64 + 33,44) = 21% van 312,08 = 65,53

Te betalen:
Invoerrechten: 33,44
BTW: 65,53
Totaal: 98,97

Voorschot provisie incl BTW: 11,25 + 2,36 = 13,61

Dus te betalen: 98,97 + 13,61 = 112,58

Dat wil zeggen dat 133,85 – 112,58 = 21,27 teveel in rekening gebracht is.

Dit is maar liefst een percentage van 18,89% SLORDIG!!!!

Als teveel in rekening gebrachte terugbetaald wordt

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UPS

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UPS nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 25 april 2017 om 10:24 geantwoord

Geachte Klant,

Met vriendelijk groet,

UPS Social Media Team

Heeft op 19 december 2017 om 19:22 geantwoord

het is niet opgelost!

Alle klachten die gemeld zijn door EAGM