Klacht: Terugbetaling

op 01 december 2016 over Nederwoon in de categorie Woningcorporaties

Begin november kreeg ik, per 1 december, een leuk huisje toegewezen door Nederwoon Amersfoort, echter kon dit uiteindelijk wegens persoonlijke omstandigheden niet doorgaan. Hierop werd begripvol gereageerd en er werd meegedacht aan een oplossing, heel fijn!
De borg en de eerste maand huur waren in de tussentijd al betaald en afgesproken werd dat ik dit bedrag, min het bedrag voor de door hen gemaakte kosten, zou terugkrijgen zodra er een nieuwe huurder is.
Inmiddels heb ik meerdere keren telefonisch en per mail contact gezocht met de makelaar, waarbij me begin deze week werd verteld dat er een nieuwe huurder was en ik mijn geld terug zou krijgen. Gisteren had ik het geld nog steeds niet, dus wederom gebeld en aangegeven dat ik ook rekeningen heb te betalen dus het geld echt uiterlijk gisteravond op mijn rekening moet hebben staan. Er werd beloofd dat het diezelfde avond nog zou worden overgemaakt. Je raadt het al, tot op heden staat het geld nog doodleuk bij hen op de rekening en we zijn inmiddels 3 weken verder.
Uiteraard vanmorgen weer gebeld, eerst met het hoofdkantoor daarna met de vestiging zelf. Nu was er weer een andere reden waarom het nog niet was overgemaakt, de nieuwe huurder zou namelijk vandaag de sleutel ophalen en daarna kan ik mn geld terugkrijgen. Ik heb aangegeven dat ik het erg slordig vind dat er beloftes worden gedaan die niet worden nagekomen, waarop heel laconiek werd gereageerd en gezegd dat ze zich niet kon voorstellen dat haar collega dit zou hebben gezegd. Wel dus! Het gaat hier niet om 3 tientjes, maar om ruim €1.500,-!!
Telkens wanneer ik vraag om een bevestiging van het besprokene per mail wordt hier niet op ingegaan, zeer onprofessioneel.
Benieuwd hoe zij reageren als ze een keer hun salaris niet ontvangen?!?

Wanneer ik vandaag het geld ontvang ben ik 'tevreden' voor zover dat kan als het al te laat is om je eigen rekeningen te kunnen betalen.
Tevens vind ik het heel schappelijk als er een vergoeding wordt betaald voor de gemaakte (bel)kosten en overlast wegens niet kunnen betalen rekeningen.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nederwoon

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nederwoon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ellen86