Klacht: Teleurstellende bemiddeling hypotheek aanvraag

op 26 mei 2021 over van Bruggen adviesgroep in de categorie Adviesbureau

Wij zijn in oktober 2020 geweest bij J in den Bosch voor een oriënterend gesprek om een indicatie te krijgen wat wij in onze situatie aan hypotheek aan kunnen gaan.
Dus we zijn niet zomaar de huizenmarkt ingedoken en kijken waar we uitkomen.
In januari 2021 het perfecte huis gevonden voor onze situatie. Nu de hypotheek regelen bij van Bruggen. Ik ben ondernemer dus ik weet dat ik mijn situatie meer tijd nodig heeft dan gewoon iemand in loondienst. J geeft aan dat 6-8 weken genoeg moet zijn. We hebben 8 weken gekregen van de verkopende partij.
Als wij deze hypotheek zouden krijgen dan zouden alle kleine irritaties, die bij zo’n aanvraag hypotheek komen, voor lief genomen worden. Het was irritant/vervelend maar we hebben
ons droomhuis.

Dan zou ik voor lief nemen dat hij mij gedurende de aanvraag Ad noemt terwijl ik mij voorgesteld heb met mijn juiste naam en dat in alle correspondentie ook mijn juiste naam staat.

Dan zou het nonchalante wat J toch uitstraalt en wat misschien komt door jaren lang dit werk te doen voor lief nemen.

Dan zouden de mails die wij gestuurd hebben en die ze niet gehad hebben voor lief nemen.
Het contract wat we per ongeluk hadden laten liggen niet terug gestuurd kregen per post maar een kopie kregen per mail voor lief nemen.

Dan zouden we ook voor lief nemen dat niets uitgelegd werd van het online dossier. To-do items stonden tussen de to-do items die afgekeurd waren. Regelmatig bellen met de vraag moet ik deze informatie aanleveren of niet.

Dan zouden we ook voor lief nemen dat de ING 4 weken nodig had om tot een beslissing te komen. J had hier geen back-up plan. Alles was bedoeld om deze hypotheek bij ING onder te brengen.
We hebben hier ook voor lief genomen dat J niet voor een back-up heeft gezorgd.
Maar dit neem je allemaal voor lief als je hypotheek goedgekeurd gaat worden.

MAAR DAT IS NIET GEBEURD.

Op de laatste dag van het ‘voorbehoud van financiering’ zegt die fijne ING we doen het niet.
Dit was niet even doorgegeven door Jaco maar ik zag dat het online dossier ‘vergrijst’ was.
Ctr-alt-del.
Na de ctr-alt-del belde ik J om te informeren of het klopte wat ik gezien had op mijn online dosier. Ja het klopte gaf nog wat uitleg en vond ook dat dat hij mij tegemoet moest komen mbt zijn bemiddelingskosten. Gelukkig hoefde wij de 3600 niet te betalen voor deze bemiddeling maar besliste hij dat er een symbolisch bedrag tegenover moest staan van 250 euro.
Gelukkig en dat helemaal voor NIKS.

Had J dit niet zien aankomen. Vanaf het moment dat de ING ermee aan de slag ging werd er om de week iets aangedragen wat aangeleverd diende te worden. Hadden ze dat niet in de eerst week dat ze hiermee aan de slag gingen niet kunnen aangeven. De 1st week vroegen ze de BTW kw 1. Dit hadden ze een week eerder kunnen vragen.
Dan wilde ze in de 3de week van de aanvraag de IB 2020. Ook dit hadden ze in de eerste week kunnen vragen. Doen ze dit expres want meedenken doen ze niet.
En nog erger waarom zie ik dit zo en had J geen alternatief.
Snappen geldinstanties en van Bruggen niet dat je niet een huis koopt in die periode dat je bv een J in huurt. We zijn er al vanaf oktober 2020 mee bezig. En hebben nauwelijks een alternatief omdat zo’n fijne hypotheek aanvraag 6-8 weken moet duren en wij 20 juli ons huis uit moet.

Dank je J

een symbolisch bedrag van 250 euro

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over van Bruggen adviesgroep nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door AMiddeldorp