Klacht: telefonische oplichting/misleiding van bedrijvengidsonline.net & onlinebedrijvenregister.nl

op 24 juli 2017 over Onlinebedrijvenregister.nl in de categorie Online Gidsen

Sinds 01-04-2017 ben ik ingeschreven als zelfstandige ondernemer. Betreft een eenmanszaak en ben hard bezig om de touwtjes aan elkaar vast te knopen.

Ik ben halverwege april 2017 telefonisch benaderd door Bedrijvenpagina.nl, met de vraag of ik mijn bedrijfsgegevens wil plaatsen op hun website. Ben hier erg twijfelachtig over geweest maar besloten om toch akkoord te gaan. Ze wezen mij op de verkoopvoorwaarden en het was mogelijk om het jaarbedrag in 2 termijnen te betalen. Zo gezegd zo gedaan.

Krap een maand later ontvang ik een factuur van onlinebedrijvenregister.nl, in de veronderstelling dat het de factuur was van Bedrijvenpagina.nl. Verder geen aandacht aan besteed omdat ik aan mijn betalingsverplichting bij Bedrijvenpagina.nl had voldaan.
Onlinebedrijvenregister.nl hanteert het adres: van der Kaaijstraat 64 te Alkmaar.
Inmiddels een herinnering ontvangen van het openstaande bedrag terwijl ik nimmer bewust ben geweest dat ik een contract heb afgesloten.
Ik heb op 29-06-2017 een factuur van DB Incasso mogen ontvangen om het bedrag van € 419,63 binnen 8 dagen te betalen.

Halverwege juni word ik gebeld, diegene aan de telefoon vroeg mij of ik mijn vermelding in 2018 niet meer wou verlengen. Dit wou ik inderdaad niet, nog steeds in de veronderstelling dat ik met iemand van Bedrijvenpagina.nl sprak. omdat ik van de vermelding op de site geen gebruik maak. Degene aan de telefoon wist mij te vertellen dat er geen automatische verlenging zou plaatsvinden, en of ik hier mee akkoord ging. Dat ging ik.
Een paar dagen later ontvang ik weer een factuur! Ditmaal van Bedrijvengidsonline.net.
Dit bedrijf is tevens gevestigd op de van der Kaaijstraat 64 te Alkmaar.

Er is op een slinkse manier gebruik gemaakt van het contract wat ik ben aangegaan met Bedrijvenpagina.nl. Het aangaan van de vermelding op Bedrijvenpagina.nl is een bewuste keuze geweest. Ben tijdens dat telefoongesprek gewezen op meerdere zaken en er is over de financien gepraat.
De overige 2 bedrijven, Onlinebedrijvenregister.nl & Bedrijvengidsonline.net hebben mij telefonisch misleid.
Nergens is er een intentie geweest om bij meer dan 1 website vermeld te staan met mijn bedrijfsgegevens.
Derhalve wil ik, op grond van de wet oneerlijke handelspraktijken, dat de openstaande facturen vernietigd worden.

Wanneer de openstaande facturen/orders vernietigd worden.

Alle klachten die gemeld zijn door Masterstar