Klacht: telefonische benadering

op 21 december 2012 over puzzel4U in de categorie Internetshops - Algemeen

Ik had deze ‘puzzelbende’ vanmiddag aan de telefoon. De dame vertelde mij dat ik een gratis aanbieding zou mogen ontvangen genaamd ‘Puzzel4U’ omdat ik ooit met een enquete mee heb gedaan. Het enige dat door mij betaald zou moeten worden waren de verzendkosten (dus niet gratis).

Het leek me best leuk, vertelde ik haar, waarop zij vroeg ofdat we het maar even in orde moesten maken en samen konden we dan de naw-gegevens doornemen.

– STOP –

Hierna vroeg ik direct of zij niet iets vergat. Nee, antwoordde zij. Daarop vroeg ik wat er na het (niet)gratis aanbod gebeurde en toen kwam natuurlijk de aap uit de mouw.

Zij vertelde het volgende:
Indien u de aanbieding leuk vindt hoeft u erna niets te doen en dan ontvangt u elke maand tegen betaling een nieuwe Puzzel4U. Als u de aanbieding NIET leuk vindt kunt u opzeggen via het telefoonnummer (30 cent per minuut !)

Ik vroeg de dame per direct:
Waarom moet ik de informatie uit u trekken en waarom vertelt u dit niet gewoon eerlijk aan de consument als u een zogenaamd gratis aanbieding doet? Ik kan namelijk heel goed begrijpen dat mensen een voortzettingaanbieding NIET willen hebben en ook kan ik HEEL GOED begrijpen dat men (lees: de klant) er geen zin in heeft om plotseling brieven te ontvangen van een incasso-bureau doordat U (lees: Puzzel4U) zo nalatig bent !

Nadat ik vroeg met welke B.V,’s zij in contact stond heeft zij de verbinding maar verboken….

Wat ik met voorgaande bedoel is, doe er je voordeel mee, want alles wat zij hebben nagelaten om aan jou te vertellen hoe hun werkwijze functioneert is een gebrek naar de consument. Deze aldoende gebreken hunnerzijds kan in het geval van een rechtszaak naar voren gebracht worden.

Een bedrijf heeft plichten naar de consument en ik heb sterk het gevoel dat Puzzel4U ook in andere gevallen hier in gebreken is gebleven.

Extra incassokosten behoeven (naar mijn idee) in casu NIET betaald te worden.

Lees ook:

Indien zij bij telefoongesprekken met consumenten UIT EIGEN BEWEGING duidelijk vermelden dat er ook betaalde vervolgzendingen bij de niet-gratis aanbieding zijn inbegrepen !

Alle klachten die gemeld zijn door yesm