Klacht: Te weinig terug betaald nav retour Instyler 2=1

op 22 januari 2014 over Tel Sell in de categorie Teleshopping

Op 14 november 2013 heeft mijn vrouw bij TelSell een Instyler 2=1 besteld, bij ontvangst heeft zij een van de 2 InStylers voor slechts 3x 10 seconden zoals ook in de handleiding stond geprobeerd, echter het haar van haar werd niet gestyled, maar bleef plat. Dus heb ik weer netjes die ene Instyler zo goed mogelijk in de verpakking terug gedaan, aangezien we twee identieke produkten hadden was het niet zo moeilijk voor mij om de maar kort gebruikte InStyler weer net zo als de nog niet geopende terug te doen in de verpakking. Vervolgens het geheel retour gestuurd naar TelSell. Op 20 november kregen we een brief dat een en ander goed ontvangen was echter er waren door TellSell gebruik sporen gevonden en daardoor kon het produkt niet retour genomen worden en kregen we ook ons geld niet terug. Ik gebeld met het dure nummer van TelSell en een ander uitgelegd. We zijn toen terug gebeld, maar het dienstdoende hoofd van de afdeling retouren moest zich er nog overbuigen of we die maandag daarop weer wilden bellen. Dat hebben we gedaan, maar kregen te horen dat we die dag zelf nog teruggebeld zouden worden. Die avond werd mijn vrouw op haar mobiel gebeld met een dame van TelSell aan de telefoon. We kregen niet de EUR 102,45 terug maar EUR 99,00. Mijn vrouw heeft daar schoorvoetend mee ingestemd en het geld zou zo spoedig mogelijk teruggeboekt worden.

Er gingen echter meer dan 8 weken overheen en toen heb maar weer eens TellSell met het dure telefoonnummer gebeld met de vraag waar toch het geld bleef. De mevrouw aan de telefoon wist mij te vertellen dat dat al veel eerder teruggestort had moeten zijn en dat er dan maar een spoedoverboeking gedaan zou moeten worden. Die avond kreeg mijn vrouw het geld terug, maar niet die EUR 99,00 slechts EUR 97,43.

Gewoonweg schandalig, eerst moeten we meer dan 8 weken wachten, dan moeten we zelf bellen, we krijgen al niet eens het gehele bedrag terug. Hebben zelf dus tweemaal de verzendkosten moeten betalen, eerst van TellSell naar ons, en toen van ons naar TellSell, en dan krijgen we verdomme niet eens het bedrag terug waar we recht op zouden moeten hebben.

Ik eis dus het gehele bedrag retour + de door ons gemaakte verzendkosten, denkt TelSell hier anders over, dan gaat het geheel naar onze rechtsbijstandverzekering toe en mogen die dit zooitje maar eens gaan uitzoeken

Originele bedrag van EUR 102,45 + de EUR 6,75 gemaakte verzendkosten

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Tel Sell over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tel Sell in behandeling genomen

Heeft op 23 januari 2014 om 09:45 geantwoord

Dit is geen oplossing, mijn vrouw heeft te horen gekregen dat zij recht had op EUR 99,00. Vervolgens wachten we 8 weken en dan krijgen we alleen maar EUR 97,43 terug gestort dat is geen oplossing.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tel Sell een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tel Sell

Heeft op 23 januari 2014 om 10:30 geantwoord

Geachte heer de Bie,

Het spijt ons te vernemen dat u nog steeds niet tevreden bent met de geboden oplossing.
Wel beschouwen wij hierbij de klacht als opgelost.

Voor verdere vragen verwijs ik u naar klantenservice@telsell.com.

Telsell Webcare

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Tel Sell beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door nrkey69