Klacht: Straatverlichting

op 19 december 2017 over gemeente Nijmegen in de categorie Gemeente

Ik woon in de Scheidemakershof 38 B, 6511 KJ Nijmegen. Sinds ongeveer gedurende drie weken brandt de straatverlichting niet. De straatverlichting bestaat in het gedeelte waar ik woon uit drie lantaarnpalen. In dit gedeelte van de Scheidemakershof is het uitzonderlijk donker. Het sleutelgat van de voordeur, die toegang geeft tot het appartementencomplex, is moeilijk te vinden. Dat is een heel gescharrel. Er ligt hier elke nacht een dakloze op straat te slapen. Bezoekers van de diverse woningen schrikken zich een hoedje als zij in het duister iemand op straat zien liggen. Dat komt op hen onheilspellend over. Hiermee heb ik niet gezegd dat deze dakloze iemand kwaad zou doen. Daarvan lijkt geen sprake te zijn. De conclusie is duidelijk: de straatlantaarns dienen met onmiddellijke ingang te worden ontstoken, zodra het duister zijn intrede doet. Het is niet de eerste maal, dat ik erover klaag, dat de lampen niet branden. In het verleden is dit al eens voorgekomen. Ik merkte al eerder op: de mensen aan de achterzijde van de winkels met ingang aan de Broerstraat blijen steeds weer tweederangsburgers te zijn, voor wie de zorg en de veiligheid minder prioriteit heeft dan in anddere delen van de stad Nijmegen. Ik kan mij niet voorstellen dat de verlichting in de Burggraafstraat, waar de burgemeester woont, gedurende drie weken niet zou branden. De gemeente zou het wel uit haar hoofd laten zulk een situatie te laten voortbestaan. Wij moeten dit echter gewoon aanvaarden. .

Als de drie lantaarnpalen weer iedere avond en nacht branden.

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over gemeente Nijmegen

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over gemeente Nijmegen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door P. Wessing