Klacht: Stopzetten membership- Ongevraagd geld innen.

op 02 juli 2012 over Meetic.nl in de categorie Datingsites

Meer dan een jaar geleden heb ik mijn membership bij Lexa opgezegd. Dit is reeds door Lexa bevestigd. Tot op heden haalt meetic.nl (koepelbedrijf van Lexa) maandelijks een vast bedrag van mijn rekening. Ik vond het moeilijk om te achterhalen waar ik moet zijn met vragen over stopzetten membership, administratie, transacties etc moest zijn, geen telnummer, geen email adres etc.

Twee maanden geleden heb ik van de Customer Care afdeling van Lexa (help@ilius.net) een mailtje ontvangen waarin zij om mijn bankrekening vragen en om welk bedrag het gaat. En zij bevestigen in hetzelfde mailtje dat ik meer dan een jaar geleden mijn memebership heb opgezegd. Ik heb hen de gevraagde gegevens gemaild. Heb vervolgens niets meer van hen vernomen, ook niet na herhaaldelijk mailen en vragen om een reactie. Inmiddels loopt het bedrag op wat ik van hen moet terugkrijgen op tot meer dan 300 euro.

1. Totale geldbedrag terugstorten op mijn rekening binnen twee weken.
2. Stopzetten van ongevraagd geld innen
2. Voor andere klanten makkelijker maken om vragen te stellen over geldtransacties.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Meetic.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Meetic.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Meetic.nl

Heeft op 03 juli 2012 om 17:12 geantwoord

Beste Goitzenwobbes,

ik begrijp uit uw bericht dat u uw membership bij Lexa heeft opgezegd en desondanks wordt er nog maandelijks geld van uw rekening geïncasseerd, wat u graag gerestitueerd wilt zien.

Ik heb met de door u opgegeven gegevens en uw Ip adres een betaald profiel terug kunnen vinden met de profielnaam "gos_wob". U heeft dit profiel per 22-04-2011 van de Lexa website opgeschort. Opschorten betekent echter niet verwijderen, maar het tijdelijk op non actief zetten van uw profiel om altijd weer in gebruik te kunnen nemen door opnieuw in te loggen. Uw Full Membership en automatische verlenging lopen hierbij gewoon door. Dit wordt ook aangegeven wanneer u uw profiel van de website gaat opschorten.

U bent bij betaling van het Full Membership akkoord gegaan met een automatische verlenging en heeft deze niet tijdig zelf geannuleerd. Ik kan dan ook niet ingaan op uw verzoek tot restitutie van het gehele bedrag. U heeft echter in april 2012 contact opgenomen met het Customer Care Team met betrekking tot het annuleren van de automatische verlenging en om deze reden heb ik de laatste drie automatische verlengingen van 24,95 Euro voor u weten te kunnen annuleren. U heeft verder ook geen gebruik gemaakt van de betaalde diensten waardoor dit mogelijk is. U zult drie bedragen van 24,95 Euro binnen 4 weken op uw rekening gerestitueerd kunnen zien.

Tevens heb ik de automatische verlenging voor u geannuleerd, zodat er verder geen afschrijvingen meer zullen plaatsvinden. Ook heb ik uw profiel definitief van de website verwijderd.

U gaf tevens in uw bericht aan, uw gegevens naar ons op te hebben gestuurd, zodat wij uw profiel terug kunnen vinden. Ik heb de berichtengeschiedenis nagekeken en kan u melden dat wij uw gegevens nooit van u hebben mogen ontvangen. U kunt geen bericht sturen naar help@illius.net. Wij zullen deze berichten niet ontvangen en kunnen u dan ook niet verder helpen. U kunt enkel en alleen contact opnemen met het Customer Care Team via de "Help" link onderaan de website. Hier klikt u op een willekeurige categorie en vervolgens op een willekeurige vraag. Wanneer u dan naar beneden scrolt kunt u op de link "Stel een vraag" klikken. Vervolgens kiest u een categorie waar uw vraag betrekking op heeft en schrijft u uw bericht en klikt op "Bevestigen". Op de volgende pagina klikt u op de knop "Ja" om uw bericht naar ons te verzenden. Wanneer u bent ingelogd op uw profiel ontvangt u hier een bevestiging van. U zult binnen 48 uur een antwoord ontvangen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Christine

Meetic Team

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Meetic.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Goitzenwobbes