Klacht: Stilzwijgende verlenging van 12 maanden

op 08 november 2017 over Abonnementenland in de categorie Tijdschriften

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Aboland stuurt mij factuur omdat zij meenden mijn abonnement op Webdesigner met een jaar te moeten verlengen. Dat is onwettig. Maar toch een factuur. Heb nogmaals doorgegeven aan hen (via klacht) dat ik van abonnement af wil maar daar willen ze niet op ingaan. Ik heb nooit een abonnement besteld (alleen een x aantal losse nummers).

Gewenste Oplossing:

Stornering van factuur.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Abonnementenland

Reactie van de melder van de klacht dewebmeester

1 jaar geleden - Even een update omdat ik gevraagd werd de klachten afhandeling van aboland.nl te beoordelen. Deze klacht is niet afgehandeld en ook niet behandeld. Ik heb alleen naar aanleiding van eigen berichten, drie maal hetzelfde standaard bericht gekregen waarin werd verwezen naar informatie op de actuele website terwijl ik deze 10 nummers meer dan een jaar geleden besteld heb en dat niet via de website zoals aangegeven. Verder wordt verwezen naar "algemene voorwaarden" waarmee ik akkoord zou zijn gegaan terwijl ik ook dit niet kan herinneren. Ik heb alleen een email ter bevestiging van de levering van 10 nummers en ook daarin staan geen Algemene voorwaarden waar ik indertijd mee ingestemd zou hebben. Aboland (F & L Publishing Groep) heeft geen enkele documentatie over mijn bestelling, geen enkel contract. Dit is een totaal gebrek aan transparantie. Ik heb ook nergens inzage in mijn abonnement, geen account waar ik zaken kan nakijken en beheren en geen enkel contract toegestuurd gekregen. Uiteindelijk gebeld. Heel vriendelijk werd mij een korting aangeboden waar ik mee akkoord ben gegaan. Het resultaat? Ik zit nu vast aan twee abonnementen omdat eerste abonnement niet opgezegd kon worden volgens hen en zij mijn telefoontje interpreteerden als een vraag om een extra abonnement. "Laura" heeft mij telefonisch toegezegd korting toe te passen op dit nieuwe abonnement maar enkele dagen later heeft "Clementina" mij uitgelegd dat Laura dat niet gezegd heeft en dat ik nu dus twee abonnementen heb. Gezellige club. Helaas, nooit een abonnement bestellen via deze grijpgrage stuiterballen. Al lijkt het aanbod nog zo mooi, het is te mooi om waar te zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Abonnementenland nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Abonnementenland

1 jaar geleden - Geachte heer Jorna, Wij hebben uw bericht ontvangen. U heeft in september 2016 een jaarabonnement afgesloten tegen een gereduceerd tarief. Om uw bestelling destijds te kunnen afronden moest u akkoord gaan met algemene voorwaarden. Deze voorwaarden vermelden dat het abonnement tot wederopzegging is en na 1 jaar verlengd wordt tegen het dan geldende reguliere tarief. Uw opzegging was te laat voor de nieuwe abonnementsperiode en daarop is het abonnement stopgezet volgens de regels van de Wet van Dam. Wij verzoeken u de factuur van de tussentijdse opzegging spoedig aan abonnementenland te voldoen alvorens er een verhoging volgt. Met vriendelijke groet, Abonnementenland

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Abonnementenland in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Abonnementenland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Abonnementenland

Heeft op 18 december 2017 om 10:37 geantwoord

Geboden Oplossing:

Naar aanleiding van ons eerdere bericht vandaag sluiten wij deze klacht.

Met vriendelijke groet,
Abonnementenland.

Heeft op 18 december 2017 om 10:44 geantwoord

Aboland gaat blijkbaar niet serieus in op de klacht dat algemene voorwaarden niet zijn gepresenteerd tijdens het opdringen van de aanbieding. Aanbiedingen van aboland maken geen melding van verplichte en automatische verlenging van abonnementen. Ook blijft het onveranderd dat ik nergens inzage heb in lopende abonnementen en het dus daarmee onnodig moeilijk wordt gemaakt om abonnementen op te zeggen (op tijd). Gewoon niet netjes. Jammer.

Alle klachten die gemeld zijn door dewebmeester