Klacht: Stankoverlast in (gesloten) portiek

op 31 augustus 2016 over Havensteder in de categorie Woningcorporaties

Eerste klacht over Havensteder.
Stankoverlast in het (gesloten) portiek, stinkt als een kapotte riolering, of iets wat ligt te rotten. Soms zo erg dat als ik vanuit mijn slaapkamer, mijn woonkamer / keuken \’s morgens inkom, ik gewoon moet kokhalzen van de lucht die IN mijn huis hangt. Er zijn een aantal keren mensen wezen kijken, maar zij weten niet echt waar het probleem vandaan komt. (zeggen ze) Het kan ook een ventilatie probleem op het dak zijn, werd er gezegd (niet dus).
De kruipruimte in het portiek is droog, dus dat is het ook niet. Vervolgens hoor je niets meer en zie je ook niemand. Er is op 15 augustus weer iemand van de RRS geweest die bij de buurman van Laanzichtstraat nummer 70, ikzelf woon op nummer 58, buiten de grond heeft opengemaakt en daar was ook geen probleem zeiden ze. Ik heb even met deze meneer staan praten en hij liet mij zien dat hij de buis die de muur in ging, richting het gesloten plateau (onderaan de trap dus) gewoon heen en weer kon schuiven.
Waar zit deze buis dan in Godsnaam NIET op aangesloten???
Ikzelf heb gisteren d.d. 30-08-2016 wederom gebeld naar Havensteder met deze klacht en de dame van Havensteder vertelde mij dat RRS idd was geweest maar dat deze zaak \”afgehandeld was\”!!!!
Dus een NIET opgelost probleem, wordt \”NIET AFGEHANDELD\”, maar wel de huur iedere keer verhogen en zo min mogelijk onderhoud plegen aan de woningen. Ik vind dit een schandalige zaak. Ook werd mij gisteren verteld dat ik teruggebeld zou worden door iemand van onderhoud. Ook nog niet gebeurd!!! Is dit een kwestie van vingertje wijzen naar elkaar, zo van, wie is er verantwoordelijk voor dit probleem.
——————————————————————————————————————————————–

Rotterdam, 16-12-2016

Betreft: tweede Klacht over Havensteder

Contact met Havensteder en RRS riooldienst:

Op 9 oktober 2015 was het eerste contact over de stank overlast, voor zover ikzelf terug kan kijken.
Tussen 9 oktober 2015 en nu, 16-12-2016 is er ook ettelijke malen contact geweest tussen mijzelf, Havensteder en RRS riooldienst en zijn er ook medewerkers van RRS bij mij zijn geweest die meerdere malen de kruipruimte hebben geïnspecteerd en rookgasmetingen hebben gedaan in mijn badkamer. Bij mijzelf 2 keer en bij mijn benedenburen op nummer 70 en 72, 1 keer.
Naar wat mij verteld werd door de medewerker(s) van de RRS was er (steeds)niets te vinden wat door RRS verholpen zou kunnen worden, daar ze niets konden vinden wat deze stank veroorzaakt.
Bij de laatste rookgasmeting op 25 november 2016, werd mij dan ook medegedeeld, dat RRS een rapport op zou maken en dit Havensteder zou toezenden. Hierin zou vermeld worden dat RRS verder niets kon betekenen voor mij.
Vandaag d.d. 16 december 2016, heb ik wederom contact opgenomen met Havensteder, die mij dan ook wederom terug verwees naar RRS. Nadat ik deze medewerkster had verteld van het rapport wat door RRS naar Havensteder toegezonden was waarin stond dat RRS verder niets voor mij kon doen, vertelde zij mij, dat ik toch RRS moest bellen. Ik heb gezegd dat ik een klacht zou indienen over Havensteder en dat ik het niet normaal en netjes vond om mensen zo van het kastje naar de muur te sturen.

Ik heb dus gebeld met RRS op 16-12-2016 en de medewerkster uitgelegd dat ik door Havensteder toch weer terugverwezen wordt naar RRS en zij vertelde mij dat er inderdaad van RRS uit weinig tot niets meer gedaan kon worden. Zij zou een e-mail sturen naar Havensteder en mij terugbellen als er iets bekend zou zijn over “hoe verder te handelen”.
Deze stankoverlast bestaat nu al minimaal 14 maanden en ik wil heel graag een oplossing voor dit probleem.
Ik maak me ook zorgen, dat dit mijn gezondheid zou kunnen schaden, daar ik al gezondheidsproblemen heb
Ook ben ik van mening dat mijn woongenot hierdoor behoorlijk verminderd is, terwijl de huur wel omhoog gaat met zo min mogelijk onderhoud en/of oplossingen.

Bouw en woningtoezicht kunnen misschien meer voor mij doen of de huurcommissie. Lastig als je niet precies weet waar je moet zijn met dit soort ellende. Erg vermoeiend allemaal.

Ik ben tevreden als ik gehoord wordt en serieus genomen wordt en er daadwerkelijk iets aan dit vreselijke stankprobleem wordt gedaan en ik niet steeds met een kluitje in het riet wordt gestuurd en er weer maanden overheen gaan waarin er weer niets gebeurd, maar dat er actie ondernomen wordt.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Havensteder

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Havensteder nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door SellieCilia