Klacht: Stalking ondanks voorstel

op 05 april 2013 over Intrum in de categorie Incassobureaus

Dankzij een overijverige makelaar hebben wij twee jaar geleden nog vóór de opzegdatum ons vorige huis moeten verlaten. Zij heeft de nieuwe bewoners de reservesleutel al gegeven terwijl wij een week later pas zouden vertrekken. Wij kwamen thuis van het werk, een groot deel van onze spullen stond op de gang en de ‘nieuwe’ bewoners waren hun spullen al in onze woonkamer aan het zetten. Ons bed was zelfs al uit elkaar gehaald, want zij hadden besloten er die avond al te gaan slapen. Gelukkig was ons nieuwe huis al klaar dus om problemen te voorkomen hebben wij het grootste deel van onze spullen die avond nog verhuisd, de makelaar was niet bereikbaar. Toen wij een aantal dagen later de rest van onze spullen op wilden halen waren de sloten veranderd en kregen we van de nieuwe bewoners te horen dat zij onze spullen hadden weggegooid. Makelaar weer niet bereikbaar, dus de huiseigenaar gebeld. Deze was ten eerste woest op de makelaar om de gang van zaken betreffende het te vroeg afgeven van de huissleutel, maar ook omdat de nieuwe bewoners blijkbaar in een faillissement zaten en de makelaar dit niet had gecontroleerd voor het tekenen van het huurcontract. Nu speelt het volgende: Deze nieuwe bewoners hebben onze post nog ontvangen en deze blijkbaar ook geopend waardoor ze diverse gegevens van ons hebben kunnen inzien. Met deze gegevens hebben zij onder onze naam diverse spullen besteld maar nooit betaald. Onder andere bij de Wehkamp, deze rekening wil Intrum Justitia bij mij verhalen. Dit verhaal heb ik nu meerdere keren uitgelegd aan Intrum Justitia maar desondanks blijf ik gebeld, gemaild en gesmst worden. De vordering was 70,- maar met incassokosten nu ruim 300,-. Deze 300,- verandert ook steeds, de ene keer is het 321,- de andere keer 310,-. De sms’jes en mailtjes die ik krijg zijn vreemd en onsamenhangend, en als ik opneem wanneer ik word gebeld is er niemand aan de andere kant van de lijn. Inmiddels ben ik zo ver dat ik eigenlijk niet meer wil reageren, omdat ik na elke reactie van mijn kant weer platgebombardeerd word met onduidelijke mailtjes en sms’jes vol spelfouten. Ik vertrouw het hierdoor voor geen meter, het begint echt op pesterij te lijken en er is geen enkele medewerking van hun kant mogelijk. Steeds krijg ik te horen dat ze het uit zullen zoeken en vervolgens krijg ik weer berichten via sms of mail waarin wordt gedreigd met gerechtelijke stappen.

Stoppen met het stalkgedrag en het oplossen met degenen die de schuld hebben gecreëerd.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Intrum over deze klacht.

7 jaren geleden - Ik heb Intrum een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Intrum in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intrum een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intrum

Heeft op 26 april 2013 om 13:07 geantwoord

Op 25 april 2013 pe re-mail afgehandeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Mar1