Klacht: Stalking gedrag naar schuldenaar toe

op 29 maart 2013 over Intrum in de categorie Incassobureaus

Ok een mens maakt schulden, en als een incasso bureau daar mee te maken krijgt moeten ze natuurlijk hun werk doen.
Schulden moeten eenmaal betaald worden, op eigen kracht, schuldhulpverlening, of dat je bezig bent met WSNP(van een kale kip kan je echt niet plukken)
Ik heb zelf met een aantal schuldeisers te maken, en heb dan ook zo mijn eigen ervaringen met incasso bureau’s en deurwaarders, maar vooral Intrum Justitia spant de kroon.

Intrum Justitia is zeer intensief bezig met schuldenaars simpelweg te stalken.
Hoe zij bijvoorbeeld aan een geheim telefoon nummer komen is mij een raadsel, vraag je dat, krijg je een onbeschoft stemtonatie dat het mij niks aan gaat, maar dat men een geheim telefoon nummer heeft is niet voor niets, dat ze soms 3 keer per dag bellen, en je lastig vallen op jouw social network account, en zelfs familie met zelfde achternaam gaan lastig vallen door ze te bellen, en dat als ze de schuldenaar kennen door moeten geven dat er nog een vordering open staat van een x aantal bedrag, dat noemt men ook wel smaad.
En naar mijn weten is stalking volgens burger wetboek van strafrecht artikel 285b zelfs verboden.

Intrum beseft dus niet dat deze manier van benaderen dus averechts kan werken. En agressie opwekt.

Dat ze daar mee ophouden, en niet op deze intensive manier gaan stalken en smaad verspreiden.
Genoeg andere incasso bureau\'s die ook hun geld krijgen en op een normale manier met schuldenaar omgaan. Waarom kan Intrum dat dan juist niet?

Schulden zijn er, en moeten ook afgelost worden, heb ik alle begrip voor, maar dat incasso bureau heeft zich ook aan de wetten en regels te houden, en stalking en smaad zijn volgens Nederlandse wetgeving verboden. Voor burgers, maar zeer zeker voor dat soort incasso bureaus die je op deze manier benaderen. Hoe ze aan de informatie komen van een geheim nummer of geheim(mail)adres is ook schending van privacy.

Ik wil anoniem blijven want dit is een algemene klacht naar Intrum toe die door vele wordt ondersteund.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Intrum over deze klacht.

7 jaren geleden - Ik heb Intrum een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Intrum in behandeling genomen

Intrum

Heeft op 04 april 2013 om 14:26 geantwoord

Op 4 april 2013 per e-mail gereageerd. Op 4 april 2013 hebben wij om nadere gegevens gevraagd. Zonder deze gegevens kunnen wij niet inhoudelijk reageren.

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Intrum beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht onbekende75

7 jaren geleden - STATUS NIET NIET OPGELOST!!! INTRUM STALKT SCHULDENAARS NOG STEEDS.

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intrum een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door onbekende75