Klacht: Soms krakende motor

op 29 april 2016 over ITEK in de categorie Fietsenwinkel

Een dag voor het aflopen van de waarborg is bij het beklimmen van een helling de motor beginnen kraken met tegelijkertijd wegvallen van de ondersteuning.
De verkoper (ITEK-Bijvennenstraat 3500 Hasselt ) heeft hierop gratis de tandwiel set van de motor vervangen waardoor het probleem verholpen was.
Echter, de fiets werkte weer zoals voorheen maar met een parasiet geluid uit de motor, na een maand opnieuw bij het beklimmen van een helling begon het gekraak opnieuw waarop ik afgestapt ben en de helling te voet gemaakt, op het vlakke kon ik weer gewoon verder rijden met ondersteuning.
Echter bij vertrek vanuit stilstand en het op rijden van een ietwat steile helling begint het gekraak opnieuw, met wegvallen van de ondersteuning.
Ik heb de verkoper dit alles uitgelegd en hij beloofde mij de fiets na te kijken.
Na een week kreeg ik de fiets opnieuw met de mededeling dat hij niets ongewoons aan de fiets kon vinden !
Als ik echter problemen bleef hebben zat er volgens hem niets anders op dan de motor in zijn geheel te vervangen, kosten ong. 300 E op mijn kosten !
Twee vragen bij dit alles : Op een site kon ik lezen dat bij deze klacht bij het vervangen van de tandwiel set het probleem in 80% van de gevallen oplost, wat is de oplossing bij de overige 20% ?
Graag Uw mening over dit alles ?

Groeten Mulders Jaak

Indien het probleem als hierboven beschreven opgelost wordt.

Alle klachten die gemeld zijn door Mulders Jaak