Klacht: Smartphone ter reparatie opgestuurd

op 14 december 2017 over Huawei in de categorie Mobiele Telefonie

Ik heb op vrijdag 1/12/2017 mijn smartphone Huawei ter reparatie verstuurd naar het Huawei Customer Service Center, Rue Sainte-Catherine 12 te 1000 Brussel. Deze was nog in garantie. Ik had hiervoor een geadresseerde en voorgefrankeerde omslag ontvangen om mijn toestel op te sturen via het postkantoor in Oostende. Er was me beloofd dat ik het toestel binnen de 5 dagen zou terug krijgen in hetzelfde postkantoor. Deze transactie is gratis. Omdat ik niets meer hoorde van Huawei heb ik zelf terug (meerdere keren) contact opgenomen met het call center van Huawei. Op 12/12 wist men mij te zeggen dat mijn toestel naar het postkantoor van Oostende verstuurd was op 5/12. Ik heb op 13/12 geïnformeerd bij het postkantoor maar daar is mijn toestel niet toegekomen. Ik heb van Huawei ook geen verzendingsnummer gekregen waar de postbediende naar vroeg. Nu vermoedt Huawei dat de schuld bij het postkantoor ligt, wat ik, gelet op de gebrekkige service, betwijfel.

Ik ben tevreden als ik mijn toestel hersteld terug ontvang of dat mij het aankoopbedrag wordt terugbetaald.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Huawei

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Huawei nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Huawei in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huawei een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huawei

Heeft op 21 december 2017 om 14:14 geantwoord

Beste Mevr. Nicole,
bedankt om contact op te nemen met Huawei.

Wij vinden het inderdaad ook vervelend dat u uw toestel nog steeds niet in uw bezit hebt.
Kan u ons misschien doorsturen waar uw toestel precies werd hersteld? Was dit bij Dynafix of bij Semasco?

Wij zijn naruurlijk niet verantwoordelijk indien uw toestel juist werd verzonden maar misschien onderweg door een fout verkeerd werd afgeleverd of ergens ligt te wachten op verzending .

Volgens uw bericht hebt u de customer service al geraadpleegd en zij hebben u ingelicht dat het toestel reeds werd verzonden, dus hieruit kunnen wij besluiten dat er een fout is opgetreden door de post.

Ik raad u aan om daar ook eventjes contact te nemen om meer duidelijkheid te bekomen over dit incident.

Wij zullen u zo goed als het kan helpen om uw toestel terug te vinden .

Graag ontvang ik van u de gegevens.

Met vriendelijke groet.

Huawei Benelux.