Klacht: Slordig in uw grammatica: uw reclamebureau of tekstschrijver faalt…

op 14 april 2016 over Grolsch in de categorie Bier

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

LS, ik heb onlangs dankzij een aanbieding van uw merk Kornuit (niks mis met uw bier overigens!) een Kornuit-bierpul in mijn bezit gekregen. Daarop staat een mooi schema afgebeeld van een bierbrouwproces. De teksten die daarin vermeld staan rammelen van de inconsequenties! Om te beginnen staat er het woord “klarings kuip”. Dit moet echt aan elkaar geschreven worden. De “s” is namelijk een verbindingsletter volgens de Nederlandse grammatica. Dus “klaringskuip”. Vervolgens staan er de woorden “lagertank” en “cascadehop” netjes aan elkaar geschreven. Verder worden dan weer de andere woorden los van elkaar geschreven. Ik noem: “mout silo”, “mout molen”, “wort ketel” en “beslag kuip”. Hier heeft duidelijk geen of geen goede tekstschrijver aan gewerkt. Zonde van het zo geweldige merk Grolsch waar ik zo trots op ben! De verloedering van de Nederlandse taal wordt door arrogantie en onkunde van de tegenwoordige reclamewereld versneld in plaats van teruggedrongen. Met vriendelijke groeten, Frans Mandigers. info@mandigers-art.nl

Gewenste Oplossing:

Uw bier! Met name Klok en Kornuit.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Grolsch over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Grolsch in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Grolsch een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Grolsch

Heeft op 15 april 2016 om 07:45 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Grolsch

8 maanden geleden - Geachte heer, Het is lastig te achterhalen wat er destijds mis is gegaan. Diegene die hier verantwoordelijk voor was, is inmiddels niet meer werkzaam bij Grolsch, maar dat er fouten zijn gemaakt, is duidelijk. We doen ons uiterste best om nog een oorzaak te achterhalen. Hartelijk dank voor de moeite die u heeft genomen om ons hierover te informeren. Met vriendelijke groet Jenny Achterhuis Consumentenservice

Alle klachten die gemeld zijn door fransmandigers