Klacht: slechte service, slecht materiaal

op 25 juli 2016 over HTC in de categorie Electronica - GSM

Ik heb de HTC desire 820 gekocht, deze heb ik eind maart 2016 ontvangen. Vanaf het begin had ik er al problemen mee, hij startte regelmatig uit zichzelf opnieuw op of ging gewoon uit. Dit had vaak als gevolg dat ik ineens een app of gegevens kwijt was en ook dat instellingen teruggezet waren. Op een gegeven moment was de telefoon gewoon dood, hij ging niet meer aan. Toen op laten halen door dynafix, waarna ik 3 weken zonder update heb moeten wachten. Dat is gewoonweg te lang, zeker als ik hem terug krijg met de melding dat alleen het display is vervangen, maar geen verdere uitleg over wat er nou mis was.

Een week nadat ik hem terug had, deed mijn GPS het ineens niet meer. Ik moet nu 2 apps op de achtergrond runnen om een GPS fix te krijgen en vast te houden, maar zodra ik onder een boom loop valt het signaal alweer weg. Software matig heb ik alles geprobeerd, maar het is duidelijk een hardware probleem. Voorheen kreeg ik zelfs binnenshuis een GPS signaal, nu zelfs midden op straat uit de buurt van bomen en gebouwen lukt het vaker niet dan wel.

Ik heb HTC klantenservice gebeld, en tot 2 keer toe krijg ik slecht Nederlands sprekende mensen aan de lijn die niets ander voor me kunnen doen dan weer een afspraak maken met Dynafix. De eerste verbrak zelfs 2 keer de verbinding, dan wel per ongeluk, maar kom op zeg. Hij begreep volgens mij de helft niet eens van wat ik zei en dat was wederzijds, daar zijn Nederlands zo slecht was dat ik steeds moest vragen wat hij nou eigenlijk zei. Van hem kreeg ik een ticket voor reparatie met de zeer slechte Engelse probleem beschrijving: “the device and took 3 weeks to get ..
and the gps doesn’t work after one week, treid fdr and still the same”.
Zijn naam kan ik niet achterhalen, want dat laten ze natuurlijk buiten beschouwing.

Ik heb nu net nog een keer gebeld, want dit accepteer ik niet. Krijg ik ene Marco aan de lijn. Ook zijn Nederlands was niet al te best, maar wel beter verstaanbaar. Maar het was weer duidelijk dat hij mij niet zo goed begreep als dat zou moeten. Hij heeft mij een nieuwe ticksheet gestuurd voor dezelfde afspraak met Dynafix met de beschrijving: “GPS does not work , hardware problem”. Dit is in principe correct, maar nu moet ik zeker weer 3 weken wachten op een telefoon waar ik al helemaal niet blij mee ben.

Betreft mijn klacht over Dynafix sturen ze me naar Dynafix, of Dynalogic dan, zelf. Maar, zij voeren die service toch voor HTC uit? Dan moet HTC toch zorgen dat dit goed gaat?! HTC moet toch voor kwaliteitscontrole zorgen bij het bedrijf waar ze hun klanten met hun slechte telefoons naar toe sturen?

Daarbij heb ik de HTC DOT view case erbij aangeschaft. Niet helemaal tevreden over. Als ik de telefoon met de case opengeklapt met het scherm aan op een metalen ondergrond leg, gaat het scherm uit en gaat de toetsenblok aan.

Ik ben tevreden als ik mijn aankoop bedrag terug krijg of een nieuwe telefoon welke volledig functioneel en up-to-date is.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HTC

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HTC nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kevin Scholten