Klacht: Slechte communicatie

op 10 oktober 2017 over Capabel Onderwijs Groep in de categorie Universiteiten & Hogescholen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer/mevrouw,

In juni heb ik mijn laatste examens afgerond voor de opleiding doktersassistente. Ik heb toen via mijn capabel mijn diploma aangevraagd, maar omdat er een portfolio nog niet stond goedgekeurd kon ik deze nog niet krijgen. Ik heb meerdere malen telefonisch contact gezocht of er al duidelijkheid was over mijn portfolio, maar ze waren er nog steeds mee bezig het uit te zoeken. Ik heb toen gevraagd of ik mijn DUO op moest zeggen ja of nee, en er is mij verteld dat dit niet hoefde omdat ik nog steeds in opleiding stond. Ik heb wekelijks op mijn capabel ingelogd om te kijken hoe het er met de goedkeuring van het portfolio voor stond. Nu zag ik vorige week dat het goedgekeurd was. Hierdoor ben ik gaan bellen om te vragen of nu dus definitief mijn diploma uitgereikt ging worden, en werd mij verteld dat deze allang klaar ligt op de vestiging waar ik gestudeerd heb. Er werd toegegeven dat het inderdaad slordig is dat ik hier geen telefonisch bericht van heb gehad. Ik vroeg daarna of ik zou mogen weten wat mijn officiële uitschrijf datum is omdat ik dit door moet geven bij DUO. De mevr. die ik aan de lijn had die moest het na gaan vragen, vervolgens dacht ze denk ik dat ze mij in de wacht had gezet, en hoor ik ze tegen een collega zeggen : “pfff ik heb echt weer zo’n zeikwijf aan de lijn, los jij dit even op”. Zeikwijf? Ik stelde op een fatsoenlijke toon gewoon een vraag, maar deze mevr. had duidelijk geen zin om te werken die dag. De collega evenmin, zij gaf me kort en bondig aan dat mijn uitschrijfdatum in juni is geweest, dus met terugwerkende kracht, want ik heb in augustus nog contact gehad en toen stond ik nog in opleiding. Vervolgens laat ik mijn verontwaardiging blijken en mevr. zegt me door te gaan verbinden maar drukt me gewoon weg. Ik vind dit absoluut geen gang van zaken. Ik moet nu aan duo €1500 terug gaan betalen omdat jullie mij met terug werkende kracht hebben uitgeschreven, en heb op mijn werk salaris misgelopen omdat ik in een lagere schaal sta ingedeeld omdat jullie mijn diploma zo laat pas uit hebben gereikt. Dus op twee vlakken ben ik financieel genaaid door jullie toedoen.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als mijn uitschrijfdatum van de opleiding later word gezet zodat ik in ieder geval de kosten bij DUO niet terug moet betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Capabel Onderwijs Groep

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Capabel Onderwijs Groep nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs Groep in behandeling genomen

Bericht van Capabel Onderwijs Groep

2 weken geleden - Geachte mevrouw De Brouwer, De klachtencommissie van Capabel Onderwijs Groep neemt uw klacht in behandeling. U krijgt via klachten@capabel.nl een ontvangstbevestiging van uw klacht toegestuurd. Met vriendelijke groet, Gerda van Norden Klachtencommissie Capabel Onderwijs Groep

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Capabel Onderwijs Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Capabel Onderwijs Groep

Heeft op 27 november 2017 om 15:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Brouwer,

Onderstaand bericht ter afhandeling van uw klacht ontvangt u per e-mail van de klachtencommissie.

\"Geachte mevrouw De Brouwer,

Op 24 november 2017 heb ik uw klacht ontvangen. Uw klacht betreft de communicatie over de einddatum van uw opleiding.

De klachtencommissie heeft uw klacht onderzocht en afgehandeld. De conclusie van dit onderzoek vindt u hieronder.

Hoewel wij uw situatie enorm betreuren kunnen wij niets voor u betekenen.
Het aanvragen en afmelden van studiefinanciering is altijd de eigen verantwoordelijkheid van de student. U heeft recht op studiefinanciering wanneer u actief in de les zit bij Capabel Onderwijs Groep of stage loopt. Uw stage is al in februari 2017 afgesloten. De lessen liepen tot 10 juni 2017. Om die reden heeft u tot die datum recht op studiefinanciering. Studiefinanciering hangt dus op geen enkele wijze samen met uw diploma aanvraag.
De einddatum kunnen wij niet voor u aanpassen omdat wij dan de wet overtreden en meewerken aan fraude.

Wij verwacht hiermee uw klacht afgehandeld te hebben.

Met vriendelijke groet,

Gerda van Norden
Klachtencommissie
Capabel Onderwijs Groep\"

Alle klachten die gemeld zijn door Marloe90