Klacht: Slechte communicatie

op 03 augustus 2017 over Carglass in de categorie Garagebedrijven

19-07-2017 auto gebracht bij Carglass voor reparatie aan de voorruit. In de week er voor online contact gehad om afspraak te plannen, nog gevraagd of de auto verzekerd was, omdat per 03-06 er een andere auto is aangeschaft en met de vorige auto ook ruitschade is verholpen die onder de verzekering viel. Was geen probleem dat er in 1 jaar 2 x een reparatie zou plaatsvinden.
Auto gebracht: geen melding dat de auto niet was verzekerd[auto uit 2000, dus ouder dan 15 jaar en dus alleen WA te verzekeren, dit hadden wij zelf moeten constateren] Carglass had op 18-07 een mail van Nat. Nederlanden gehad dat de auto niet was verzekerd, dit bericht niet door NN aan ons gemeld en ook niet op 19-07 bij inleveren auto door Carglass. Geen offerte uitgebracht door Carglass van te voren, geen vragen gesteld door Carglass medewerker, niet gemeld dat de ruit € 714,73 zou gaan kosten, dus ook geen kans gehad om dit zelf te bepalen of dit voor reparatie in aanmerking zou komen.
Pas bij ophalen auto werd duidelijk dat de ruit bijne de helft van de waarde van de auto is, ook hier had bij Carglass een lampje moeten gaan branden of dit nog wel rendable was. In de ruit zaten 2 sterretjes, achteraf vreemd dat de hele ruit is vervangen, sterretje waren kleiner dat 2 euro munt[dit hanteert Carglass om te bepalen of de ruit moet worden vervangen!!!

Kortom zeer slechte service van Carglass, niet meedacht met klant, zelf bepaald dat de ruit moest worden vervangen, geen overleg over geweest. Carglass hoofdkantoor hiervan op de hoogte gebracht maar geen positief antwoord. NN ook op de hoogte gebracht, ook hier geen positief antwoord, dat de auto buiten WA Plus viel hadden we kunnen/moeten weten.

Al met al een zeer vervelende ervaring, wat we zeker in onze familie- en vriendenkring hebben gedeeld. Die zullen nu niet snel meer naar Carglass gaan neem ik aan.

Het is allemaal onze eigen fout werd er door beide partijen gemeld.
Moet Carglass niet eerst een offerte overleggen als er niet is verzekerd?
Kan Carglass niet eerst uitleggen wat ze gaan doen, en wat hieraan de kosten zijn.

Ik begrijp dat ook wij hierin niet helemaal foutloos zijn[verzekering], maar enige coulance hadden we wel verwacht, van beide partijen.

Daarom is mijn voorstel: 50/50 voor de kosten [Carglass en wij]

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Carglass over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Carglass in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Carglass een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Carglass

Heeft op 04 augustus 2017 om 12:22 geantwoord

Ik heb zojuist telefonisch contact met deze klant opgenomen. We hebben een goed gesprek gehad en we zijn tot een, voor beiden bevredigende, oplossing gekomen.
( Het feit dat Klacht.nl mij verplicht een reactie van mimimaal vijftig woorden te plaatsen is de oorzaak van deze laatste zin. :-))

Marianne van der Steen
Customer Service Carglass

4 maanden geleden - Ik heb bericht ontvangen dat deze klacht over Carglass is afgesloten door de melder van de klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Golfcabrio2000