Klacht: Slechte communicatie

op 22 augustus 2016 over Scheidegger Opleidingen in de categorie Opleiding

Ik heb mij na een uitgebreid telefoon gesprek aangemeld bij scheidegger voor de opleiding kraamzorg. Achteraf stuit ik op veel dingen die mij niet van te voren verteld zijn. Alles lijkt mogelijk en locatie kan je zelf kiezen. Maar uiteindelijk moet je voor praktijk lessen naar utrecht en eindhoven en het is nog maar de vraag of de lessen in sittard doorgaan, anders moet je verder reizen.

Nadat ik 2 keer mijn opleiding heb moeten opschuiven naar een later tijdstip omdat ik moeite had met een stage plek te vinden, is het mij dan ook niet gelukt om deze te vinden. In de beschrijving van de opleiding staat dat je hulp kunt inschakelen van het stage instituut, ook dit heb ik uiteindelijk gedaan. Maar ze hebben mij nooit meer terug gemaild.

Ik heb meerdere keren contact gehad met verschillende medewerkster van scheidegger ivm mijn probleem. Ik heb ruim op tijd aangegeven dat ik de opleiding stop moest zetten omdat er geen stageplek te krijgen was binnen mijn regio ( dat ivm dat ik binnen 45 min van mijn stageplek moet wonen bij kraamzorg).
Mij werd verteld dat ik dan wel 10%kwijt was van mijn geld. Daarom ben ik gaan zoeken naar een andere opleiding binnen scheidegger om alleen de €125 van het omzetten te hoeven betalen.
De medewerkster heeft tegen mij gezegd dat het in mijn dossier kwam te staan en ze zou neerzette dat er een wijziging zou komen.
Geen enkele keer is mij verteld dat ik meteen een opzeg formulier moest invullen als ik niet de volle prijs van de opleiding kwijt wilde zijn.
Terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik zeker niet met de huidige opeliding kon gaan beginnen.

Iedere keer als ik terug belde kreeg ik iemand anders aan de lijn. Er werd mij gezegd dat ze de boodschap door zouden geven en de mevrouw waar ik eerder contact mee had gehad mij zoy terugbellen. Aangezien ik niet teug gebeld werd, belde ik zelf, en kreeg te horen dat de boodschap niet was doorgegeven.

En nu word mij verteld dat ik dus te laat ben met opzeggen en ik het gehele bedrag van de opleiding kwijt ben. Ik vind het zeer spijtig dat ik nieg juist over vele dingen geïnformeerd ben.
Ik ben 20 jaar bij dezelfde werkgever geweest en eist niet wat allemaal op mij afkwam en dachg bij scheidegger in goede handen te zijn.
Maar nu sta ik als alleenstaande moeder te kijken, met dadelijk geen geld meer voor een nieuwe teokomst te beginnen, omdat sommige mensen niet duidelijk kunnen communiceren.
Zeer zeer jammer dit.

Ik wil graag mijn opleiding opzeggen zonder extra kosten. Omdat de locatie waarschijnlijk ook nog eens niet door gaat.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Scheidegger Opleidingen over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Scheidegger Opleidingen in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Scheidegger Opleidingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Scheidegger Opleidingen

Heeft op 25 augustus 2016 om 09:01 geantwoord

We hebben vandaag telefonisch contact gehad met de student en zijn tot een passende oplossing gekomen.

Voor aanvullende informatie willen wij doorverwijzen naar de verstuurde e-mail en aanvullende vragen kunnen per telefoon worden gesteld via telefoonnummer: 035 - 7 121 992.

Scheidegger Opleidingen namens de Klachtencommissie

Tel: +31 35 7 121 992
E-mail: klacht@scheidegger.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Biancaschins