Klacht: slechte click laminaat

op 14 november 2015 over Roobol in de categorie Interieurbedrijven

Wij hebben op 22 december 2013 een PVC click laminaat (Moduleo art. perfect wood click 1.76M2).onder ordernummer 1900642. Bij Roobol te Roosendaal. Wij hebben deze vloer zelf gelegd, daar deze vloer daar zeer geschikt voor is. De instructies zoals vermeld op de aankoopbon, werden door ons goed opgevolgd.
Voorts werd ons in de winkel een onder vloer geadviseerd (xtrafloor pvc click) en een dampwerende folie.
De twee timmerlieden hadden al veel ervaring in het leggen van laminaat en parket, zodat we hier zeker geen problemen hoefde te verwachten.
Na een jaar kwamen echter de kopse kanten omhoog te staan, waardoor deze op termijn kaal gaan worden.
Roobol Roosendaal gebeld en deze zouden een serviceman langs sturen op vrijdag 13 maart 2015. Bovendien heeft de Roobol winkel ons gevraagd om drie panelen te bezorgen, zodat de panelen bekeken konde worden De drie panelen zijn door ons bezorgd in de winkel in Roosendaal, maar deze zijn later kwijtgeraakt. De service man heeft de vloer bekeken en vastgesteld dat de kopse kanten inderdaad omhoog kwamen. Bovendien ontstonden er ook kieren tussen de panelen en de service man vertelde ons dat dit niet hoorde. De klacht is doorgegeven aan de fabrikant. Moduleo stuurde op 17 september iemand langs en deze bevestigde dat de vloer correct gelegd was.
In een schrijven van Roobol dd. 21 oktober jl., referentie AK/SV 1981152, wordt aangegeven dat de vloer correct in elkaar is geklikt, de vloer voldoende vlak is en de temperatuur en vochtigheid in orde zijn. Bovendien blijkt uit de rapportage dat er geen kwaliteit cq. product gebrek is aan de panelen. Hierdoor is onze klacht afgewezen omdat de vloer niet goed gelegd is. Dit begrijp ik niet. In het rapport wordt vermeld dat de vloer goed in elkaar is geklikt en tegelijkertijd wordt er gezegd dat de vloer niet goed gelegd is. Hierop hebben wij ons ongenoegen kenbaar gemaakt bij de klantenservice van Roobol en kregen als antwoord dat clicken en clicken niet hetzelfde is. Dat zal best zo zijn, maar er werd ons op papier bevestigd dat de panelen door ons goed in elkaar zijn geclickt.
Hiermee gaan wij uiteraard niet akkoord en wel om de volgende redenen:
1. Door Roobol is vastgesteld dat het geen kwaliteit cq. product gebrek betreft. Hoe kunnen zij dit vaststellen zonder het product te onderzoeken? De door ons geleverde drie panelen zijn immers kwijtgeraakt.
2. Door dhr. Keppel werd bevestigd dat de vloer correct gelegd was en dit werd ook nog eens bevestigd in de brief van Roobol, dd. 21 oktober jl. Hoe kunnen ze dan de klacht afdoen dat de vloer niet goed is gelegd?
Hierbij wil ik tevens nog een extra klacht indienen t.a.v. Roobol. Ons is nooit verteld dat bij het zelf leggen de garantie vervalt.
Wel is ons verteld dat er veel click systemen uit die tijd uit de handel zijn genomen a.g.v. zwakke clicksystemen. Op het moment van aankoop in de Roobol winkel vertelde de verkoopster ons dat er een ander clicksysteem inderdaad uit de handel is genomen. Zo zien we op dit moment dat er legio klachten zijn m.b.t. clicklaminaat. De clicksystemen zijn erg fragiel en de panelen zouden op een harde, gladde ondergrond moeten liggen. De zachte ondergrond staat bewegingen van de clickverbinding toe, waardoor deze het begeven., omdat de ondervloer iets inzakt. Ons is echter de zachte ondergrond door de winkel van Roobol geadviseerd.
De vloer is goed gelegd en goed in elkaar geklikt. Temperatuur en vochtigheid waren OK. Product was in orde.
Dan kunnen wij maar één conclusie trekken:
Het clicksysteem is niet degelijk genoeg en heeft het na verloop van tijd begeven. Mogelijk door de geadviseerde ondervloer door Roobol.
Als u echter bij uw afwijzing van onze klacht blijft, zijn wij genoodzaakt om onze rechtsbijstand verzekering in te schakelen.

Een andere vloer

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roobol over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Roobol in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Roobol een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Roobol

Heeft op 28 september 2017 om 09:08 geantwoord

Heeft op 28 september 2017 om 19:52 geantwoord

Schandalig antwoord.

Alle klachten die gemeld zijn door roostaran