Klacht: Slechte afhandeling/ oplossing voor een defecte t.v.

wversloot op 26 mei 2013 over Medion in de categorie Electronica - Computers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Begin februari 2013 ging onze ledtv van Medion defect, na verschillende telefonische contacten zou er een monteur langskomen om de tv. te maken. Echter kreeg ik de dag voordat de monteur langs zou komen te horen dat ik de desbetreffende dag een belangrijke afspraak zou hebben. Aangezien dit twee uurtjes zou duren nam ik de gok en liet de afspraak van de monteur staan. De volgende dag belde de monteur voor de tijd dat hij aanwezig zou zijn, dit viel precies onder de tijd van mijn afspraak wat ik ook bij de monteur aangaf en daarbij meldde dat hij dus niet hoefde te komen. Vervolgens is de monteur toch langsgeweest. Toen ik een nieuwe afspraak wilde maken voor het maken van de t.v. moest ik eerst 120,00 euro betalen voor de gemaakte kosten. Ondanks dat ik het hier niet geheel mee eens was betaald ik de 120,00 euro en maakte een nieuwe afspraak.

Dit maal was ik thuis toen de monteur kwam en ging hij aan het werk. Na een half uur bleek echter dat hij de t.v. niet kon maken en hij vertrok. Aangezien ik de vorige keer 120,0 euro moest betalen vond ik het nu wel gerechtvaardigd dat Medion ook over de boeg zou komen aangezien ik nu een vrije dag had opgenomen voor niets. Na heel wat heen en weer gebeld te hebben boden ze ons een nieuwe t.v. aan. Om de t.v. om te ruilen werd een nieuwe afspraak gemaakt.

Dit maal kwamen ze de t.v. omruilen, maar al snel bleek dat de t.v. die was meegenomen niet voldeed aan de specifiecaties van de t.v. die wij al hadden. Hij was zilver i.p.v. zwart, het was een lcd i.p.v. led en hij was hd-ready i.p.v. full hd. Dit was de tweede keer dat ik een vrije dag had opgenomen voor niets, en behoorlijk geirriteerd nam ik contact op met Medion. Pas weer na verschillende keren te hebben gebeld werd ik eindelijk terug gebeld door meneer Ton van Vroonhoven. Ondertussen was er door het bedrijf dat de t.v. zou om komen ruilen al een nieuwe afspraak gemaakt. Maar Ton vertelde mij dat de t.v. die ze nu kwamen brengen echt zwart zou zijn, een led-tv zou zijn en full hd.

Nu ik voor de derde keer een vrije dag had opgenomen begon ik mij halverwege de dag toch zorgen te maken omdat ik nog niet was gebeld door de monteur voor hoe laat hij er zou zijn. Daarom heb ik Medion gebeld, zij leveren mij immers een nieuwe t.v.. Maar Medion kon mij niet vertellen hoe laat wij ingepland stonden en ze hadden ook geen telefoonnummer voor mij van de leverancier. Echter werd mij klem beloofd dat wanneer de afspraak was gemaakt, ze zeker langs zouden komen! Helaas werd mijn kleine beetje vertrouwen dat ik nog in Medion had wederom beschaamd en ik had een vrije dag opgenomen voor niets.

Na verschillende telefoontjes (de kosten stijgen ondertussen de pan uit, net als de frustraties) werd er een nieuwe afspraak gemaakt. Helaas zonder dat ik meneer van Vroonhoven had gesproken aangezien deze meneer weigerde om ons op een fatsoenlijke manier terug te bellen om samen tot een oplossing te komen. Omdat Ton van Vroonhoven had beloofd dat er een goede t.v. geleverd zou worden heb ik voor de vierde keer een vrije dag genomen om de omruiling af te wachten. Maar helaas was Medion net zo slecht in het leveren van de juiste t.v. als netjes de klant terugbellen want wederom werd het verkeerde model geleverd (nog wel precies hetzelfde model als dat voorheen verkeerd geleverd werd).

Na deze vierde keer kon meneer van Vroonhoven, na wederom aandringen vanaf onze kant, niet anders dan mij toch terug te bellen. Meneer van Vroonhoven beloofde echt beterschap en voor de problemen konden ze ons wel een blurayspeler of mediabox extra aanbieden. Aangezien ik niet meer zat te wachten op nog meer producten van Medion heb ik aangegeven een onkosten vergoeding te willen. Nu komt het, Ton van Vroonhoven heeft mij dubbel en dwars aan de telefoon beloofd dat hij na zou gaan vragen wat hij voor ons kon betekenen en mij hier woensdagavond 22 mei over terug zou bellen. Hoe kon ik echter zo dom zijn om dit te geloven want net als zoveel telefoontjes eerder bleef ook dit telefoontje uit.

Maar dacht ik, niet getreurd want ik heb 23 mei (voor de vijfde keer) vrij genomen omdat ze de t.v. om zouden komen ruilen. Wat bleek vandaag helaas dat ze bij Medion echt volkomen incapabel zijn om het simpelste probleem, zoals een defecte t.v. te vervangen, op te lossen. Na een telefoontje van de monteur had ik binnen 10 minuten meneer van Vroonhoven aan de telefoon. Resultaat:

Wij zitten nog steeds zonder t.v.. De oude t.v. is meegenomen en wij krijgen ons geld van de t.v. terug. Maar of we ook maar een rooie cent krijgen voor de rest van de onkosten zoals de telefoonkosten en de vijf vrije dagen… en dan niet te vergeten dat wij 120,00 euro moesten betalen om de t.v. alsnog gemaakt te krijgen?!?!

Ik heb werkelijk nog nooit zo’n slechte klachtenafhandeling gehad als bij Medion. Om nog maar te zwijgen over de mogelijkheden bij het servicecenter, de beloftes die gemaakt worden en de telefonische klachtenafhandeling. Ik ben niet alleen boos, maar vooral ook teleurgesteld en verdrietig over het feit dat dit kan gebeuren en dat een woord als consumentenrecht schijnbaar niet bestaat.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als Medion een tegemoetkoming biedt in de gemaakt kosten voor de vrije dagen en de telefoonkosten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Medion over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb Medion een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door