Klacht: Slecht onderhoud en serviceverlening

op 16 december 2012 over Nederwoon in de categorie Woningcorporaties

Sinds 1 mei huren wij voor onze dochter een kamer via Nederwoon in Deventer. We hebben de kamer leuk opgeknapt en ingericht. De keuken deelt zij met één medebewoner, het toilet en de badkamer is voor vier mensen. Wij hebben alles goed schoongemaakt, dus het is schoon, maar de staat van het toilet, de badkamer en de trapopgang is ronduit slecht te noemen. Ook heeft zij en dus ook haar medebewoners al te vaak last gehad van stroomuitval en slechte verwarming. Dit betekent dat er niet gestudeert kan worden. De schakelkast voor de stroom zit in een ander pand. Als de mensen niet thuis zijn zitten zij dus de hel avond en ook de volgende morgen nog zonder stroom. De afgelopen weken is dit herhaaldelijk gemeld bij de servicedesk van Nederwoon. Zij geven toe dat dit een probleem is dat al een hele tijd bekent is bij de organisatie. Tot nu toe is er nog niets, maar dan ook niets aan gedaan. Dit vinden wij onaanvaardbaar en overwegen dan ook andere stappen te ondernemen. Nederwoon verwacht wel dat iedereen op tijd zijn huur betaalt, maar zij lossen niets op.

Wij willen graag dat er voldoende stroomcapaciteit wordt aangebracht en dat er een mogelijkheid komt dat onze dochter haar kamer voldoende kan verwarmen in de winter. Dat is toch niet meer dan normaal. Wij vragen van Nederwoon dat ze een klacht serieus nemen en dat zij panden die zij te huur aanbieden ook in goede staat aanbieden. Studenten zijn ook mensen die waarvan men verwacht dat zij op tijd voldoen aan hun verplichtingen. Waaron de verhuurder dan niet.

Alle klachten die gemeld zijn door rifra