Klacht: Sinds 19 september geen warm water

op 07 oktober 2017 over Havensteder in de categorie Woningcorporaties

Sinds 19 september heb ik geen warm water meer. Alleen als ik mijn boilerknop omdraai. Ik heb meteen gebeld met Havensteder. De eerste medewerkster die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat ze kon zien dat er inderdaad een storing bij mij in de buurt is. Vogens haar is Stedin hier verantwoordelijk voor en moest ik concact het hun opnemen en de kosten voor de boiler verwarmen bij hun declareren. (Dit vond ik al raar aangezien ik niks betaal aan Stedin, maar goed)

Ik heb Stedin dan ook meteen gebeld. Mijn verhaal gedaan. En al meteen hebben zij aangegeven dat ze alleen over gas -en elektriciteit gaan. Dit klopt ook wat er met op hun site staat. Stedin adviseerde mij om conctact op te nemen met mijn eigen energieleverancier. In mijn geval Essent.

Vol irritatie het ik Essent opgebeld en wederom mijn verhaal nogmaals gedaan. De medewerker heeft mij uitgelegd dat zij mijn woning alleen kunenn voorzien van energie en dat ik dus alleen een contract met hun heb voor elektriciteit. Hij zag in het systeem dat het niet mogelijk was om op mijn woning warmte te leveren, omdat ik stadsverwarming heb. Daarvoor is de eigen huurcorporatie verantwoordelijk. Dit klopt met wat hij mij vertelde, want ik betaal namelijk elke maand 100 stookkosten bovenop mijn huur aan Havensteder, hieronder valt ook de levering van warm water. Dit staat zwart op wit in mijn huurconctract.

Vervolgens bel ik weer naar Havensteder. Een medewerker verkoopt mij een onzin verhaal dat mijn boiler niet gecontracteerd zou zijn bij het boiler bedrijf waarmee Havensteder een samenwerking mee heeft. Ik zou dit dus zelf moeten oplossen en een contract voor mijn boiler moeten aansluiten. Niks van wat zij vertelde klinkte logisch. Eerst kon ze mij niet in het systeem vinden, daarna viel de warm water levering niet onder de stookkostennvolgens haar. Totale onzin allemaal natuurlijk. Zij kwam er met mij niet meer uit en verbindde mij door met een collega, want ik nam geen genoegen met haar antwoord. Haar collega beloofde dat ik de volgende dat gebeld zou worden door mijn oude verhuurdersmakelaar Wendy Duivenstijn, die zou dit allemaal voor mij uitzoeken.

Tevergeefs ben ik niet gebeld. Nog geïriteerder dan eerst belde ik weer naar Havensteder. Met hetzelfde verhaal. Nu bleek dat mijn boiler wel gecontracteerd was en dat er alleen een monteur moest langskomen om te kijken waarom er geen warm water uit mijn kraan komt. De medewerkster snapte niet zo goed waarom haar collega’s dit niet eerder hebben gezien en bood haar excuses aan. Wel zo netjes maar daar heb ik natuurlijk helemaal niks aan. Ik wil gewoon warm water en de beloofde extra kosten gedeclareerd hebbben. Mevrouw Arab, zo heet de medewerkster, belde de firma die over mijn boiler gaat. Volgens haar was het allemaal heel simpel en zij zou het regelen dat er een monteur langskwam en ik zou daarover gebeld worden.

Nou je raadt het al. Ik ben weer niet gebeld.
Vanochtend vroeg heb ik dus weer naar Havensteder gebeld. Weer heb ik mijn verhaal gedaan. De medewerkster kan helaad niks voor mij betekenen, want zij is van de weekenddienst en neemt alleen spoedklachten op…
Zij heeft hier een notitie van gemaakt en ik zal binnen 2 werkdagen gebeld worden.
Ik ben er helemaal klaar mee. Ik betaal elke maand stookkosten van 100 euro en nogeens servicekosten van 28 euro, daarvoor zou je op zijjn minst verwachten dat er warm water uit de kraan komt zonder er al teveel moeite voor te doen.

Ik ben tevreden als er zo snel mogelijk weer warm water uit mijn kraan komt, zonder dat ik de boilerknop hoef om te draaien. En ik ben pas tevreden als ik het geld gedeclareerd krijg voor de bijkomende kosten van het omdraaien van de boilerknop, oftewel van het verwarmen van de boiler. (de mederwerker van Havensteder heeft zelf gezegd dat degene die verantwoordelijk is voor de warm waterlevering de bijkomende kosten moet teruggeven)

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Havensteder

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Havensteder nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door priya-rachita