Klacht: Sinds 17 juni 2012 ingeschreven als betaald lid, en nu is mijn profiel onbereikbaar

op 04 juli 2012 over Lexa.nl in de categorie Datingsites

Sinds 17 juni 2012 heb ik me dus opgegeven als betaald lid van deze datingsite. Dat ging goed, de betaling was ook direct afgeschreven!
Tot afgelopen zaterdag 1 juli. Toen ontdekte ik, dat mijn wachtwoord niet meer geaccepteerd werd. Via een eerdere email van Lexa kon ik nog wel op mijn profiel komen.
Tot mijn verbazing, waren er een behoorlijk aantal dingen gewijzigd. Zoals mijn foto, geboortedatum en een aantal omschrijvingen. Ook zag ik, dat er door “die andere (spaanse) meneer mails werden gestuurd naar vele vrouwelijke leden. Kennelijk had hij ook het wachtwoord gewijzigd en zijn eigen emailadres ingevoerd.
Hierdoor krijg ik dus geen mails meer en kan ik niet inloggen.
Sinds afgelopen maandag kan ik ook met de oude mail van lexa, niet meer op de site komen. Helemaal niet meer dus!!
Ik heb (via de site van Lexa, dat is de enige contact mogelijkheid) diverse klachten-berichten gestuurd.
Ik krijg netjes een automatische mail dat de klacht naar de ‘betreffende afdeling wordt doorgestuurd” en dat ik zo snel mogelijk antwoord krijg. Maar niets van dit alles. Er verandert niets en ik krijg geen enkele reactie.
Inmiddels heb ik deze klacht ingedient bij de Consumenten Authoriteit

Juiste werking van mijn profiel of beeindiging van de overeenkomst met restitutie van €59,70 (het betaalde lidmaatschap)

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lexa.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lexa.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lexa.nl

Heeft op 04 juli 2012 om 15:16 geantwoord

Beste dammie16,

ik begrijp uit uw bericht dat uw profiel is gehackt en u geen reactie ontvangt op uw klachten.

Ik heb uw gegevens voor u nagekeken en geconstateerd dat mijn collega u reeds meerdere antwoorden heeft gestuurd op uw berichten. Het laatste bericht wat mijn collega naar u heeft verstuurd is het volgende:

"In ons systeem constateerde ik dat u hierover al een reactie heeft ontvangen van het Customer Care Team. Dit bericht is verstuurd op 03-07-2012 naar het e-mailadres "ode212@hotmail.com", waar u mee gemaild heeft. Hieronder kunt u het bericht nog eens nalezen:

Dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat de gegevens op uw profiel door iemand zijn gewijzigd.

Nadat ik uw profiel met gebruikersnaam "dammie16" heb bekeken, kan ik u bevestigen dat uw profiel gehackt is. Dit is tevens de reden waarom uw profiel op 02-07-2012 door ons gesloten is.

Ik wil u adviseren een nieuw profiel aan te maken en daarbij een ander e-mailadres te gebruiken. Omdat de hacker toegang heeft kunnen krijgen tot uw Lexa profiel, kan het zijn dat diegene ook toegang heeft tot uw persoonlijke mailbox.

Zodra u een nieuw profiel heeft aangemaakt, stuurt u ons dan een bericht met zowel uw oude gebruikersnaam als uw nieuwe. Wij zullen er dan voor zorgen dat uw membership over wordt gezet naar uw nieuwe profiel".

U dient dus een nieuw profiel aan te maken op de Lexa website, met een geheel nieuw e-mailadres, zodat wij uw betaalde membership voor u kunnen overzetten.

Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog andere vragen en of opmerkingen heeft kunt u altijd contact opnemen met het Customer Care Team via de "Help" link onderaan de website. Hier klikt u op een willekeurige categorie en vervolgens op een willekeurige vraag. Wanneer u dan naar beneden scrolt kunt u op de link "Stel een vraag" klikken. Vervolgens kiest u een categorie waar uw vraag betrekking op heeft en schrijft u uw bericht en klikt op "Bevestigen". Op de volgende pagina klikt u op de knop "Ja" om uw bericht naar ons te verzenden. Wanneer u bent ingelogd op uw profiel ontvangt u hier een bevestiging van. U zult binnen 48 uur een antwoord ontvangen.

Christine

Lexa Team

Reactie van de melder van de klacht dammie16

5 jaren geleden - De klacht is dus niet naar behoren opgelost. Eerdere berichten werden kennelijk gestuurd naar ode212@hotmail.com Het adres van de hacker dus....................... Terwijl ik in mijn berichten mij eigen mailadres doorgaf. Doe ik zorgvuldig wat mij in de oplossing wordt voorgesteld (met een nieuw mailadres etc), log ik in via de activeringsmail van Lexa, krijg ik de melding "gebruikersnaam of wachtwoord is onjuist" Wat is hier aan de hand??? Het probleem is dus nog niet opgelost!

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Lexa.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door dammie16