Klacht: simkaartnummer wordt niet verstrekt

op 17 juli 2012 over Medion in de categorie Electronica - Computers

Om nummerbehoud aan te vragen wordt door de nieuwe provider het simkaartnummer gevraagd. Deze staat normaalgesproken op de simkaart. Aangezien Medion nog oude simkaarten hanteerd, zijn deze niet te gebruiken in een iPhone. De oplossing: Bijknippen van de simkaart. Daardoor is echter ook het simkaartnummer verdwenen. Documentatie heb ik helaas niet meer. Per telefoon en email heeft Medion geweigert te helpen, een brief is niet beantwoord.

Wel heb ik het ICCD-nummer waarmee de simkaart geïdentificeerd kan worden. Ook met deze weigert Medion de gewenste informatie te verstrekken.

Het ICCD-nummer bestaat uit 19 nummers, waarvan de eerste 10 nummers voor de meeste nederlandse simkaarten van hetzelfde netwerk gelijk zijn. De volgende acht nummers identificeren de simkaart uniek en het laatste cijfer is een controlenummer. Theoretisch zijn dus de op een na laatste cijfers het simkaartnummer. Volgens Medion en de nieuwe provider is dit echter niet het geval.

Doorgeven van het benodigde simkaartnummer op basis van het ICCD-nummer.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Medion in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Medion een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Medion

Heeft op 17 juli 2012 om 08:37 geantwoord

Beste,

Voor Aldi Talk Nederland kunt u contact opnemen met KPN. Medion heeft hier niets mee te maken.

Reactie van de melder van de klacht ifireghost

5 jaren geleden - Volgens KPN heeft "KPN hier niets mee te maken". KPN verhuurd slechts het netwerk. De verantwoordelijke provider van Aldi Talk is volgens KPN Medion Mobile.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Medion beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door ifireghost