Klacht: Servicekosten

op 24 juli 2017 over Eventim in de categorie Kaartenverkoop

Beste Eventim,

Al enige tijd de wens om de musical de Lion King te gaan bewonderen. Echter, gezien de torenhoge ticket prijzen, heeft dit even op zich laten wachten. Maar, na menig reclame spotje op radio en tv te hebben mogen horen- en aanschouwen (aangaande de speciale zomerkorting.) toch de stap genomen. Zoiets laat je natuurlijk niet aan je voorbij gaan.

Geënthousiasmeerd pak ik mijn laptop erbij. Dat de speciale zomerprijzen echter niet zo heel speciaal bleken te zijn, heb ik dan ook maar voor lief genomen. De bestelling is al bijna geplaatst en hé, hoe tof gaat die musical wel niet zijn, dus niet zo moeilijk doen en bestellen die kaarten. Want ik voeg mij vooral niet graag bij de ‘Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.’-club.

Inmiddels is de bestelling zo goed als rond. Datum gecheckt, juist aantal kaartjes in je mandje en tijd om af te rekenen. Ochja, servicekosten. Je zou ze bijna vergeten aangezien ze pas zo laat in de bestelronde aan bod komen. Maar ach, het hoort erbij dus wie ben ik om hier moeilijk over te doen. Totdat je ziet dat deze kosten maar liefst €6,85 per ticket bedragen. Per ticket! Maar ook nu denk ik nog, dat geheel geautomatiseerde ‘verstuur tickets naar het juiste e-mailadres systeem’ laat zichzelf ook niet voor niets onderhouden, dus die € 6,85 is vast en zeker op zijn plaatst.

We zijn er nu dan echt bijna hoor, beloofd. Of toch niet? Hoe ik het liefst mijn kaartjes zou willen ontvangen, per e-ticket (1,80 euro) of als een fysiek kaartje (2 euro nog iets). Dit zal vast een grapje zijn, nu weet ik immers niet waar ik die € 6,85 aan servicekosten pér ticket voor aan het betalen ben?!

Willen jullie mij in het vervolg vertellen welke meneer, mevrouw of systeem zo hard aan het werk is voor deze additionele kosten, dan maak ik mij er vast en zeker een stuk minder druk om de volgende keer. 

Willeke

* Servicekosten moeten direct bij het bestellen van kaarten vermeld worden óf verwerk deze in de ticketprijs.
* Openheid van zaken aangaande de servicekosten. Wat omvatten deze? Ik begrijp heel goed dat er wat winst gemaakt moet worden op kaarten als deze maar op een bedrag van bijna 400 euro, 35 euro servicekosten durven vragen is behoorlijk absurd. Zeker als men niet weet wat deze kosten omvatten.
* De reclames aangaande speciale zomerprijzen zijn misleidend. Zeker als er aan het eind van de rit nog zo'n enorm bedrag bij komt kijken. Een financiële tegemoetkoming van Eventim lijkt mij daarom ook meer dan fair.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Eventim

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Eventim nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Willeke92