Klacht: Service

op 04 maart 2020 over Garmin in de categorie Electronica - GPS

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Iets meer dan twee jaar een Garmin fenix 5x gekocht, nu net buiten de garantie vallend problemen met de hoogtemeter en laden van de kaarten. Garmin geeft als reactie dat het toestel buiten de garantie is en ze er dus niets meer aan kunnen doen, dit omdat ze anders de waterdichtheid niet kunnen garanderen. Voorstel van Garmin is het toestel inleveren en een gebruikt geüpdatet toestel retour krijgen voor een bedrag van 200 euro. Ik vind de service en afhandeling van dusdanig duur product meer dan schandalig. 200 euro betalen voor een tweedehands toestel waar een half jaar garantie op zit!

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik voor aankoop van dit product dit had geweten was ik niet aan Garmin begonnen en zou het fijn gevonden hebben dat de verkoper hier melding van had gemaakt zodat ik vandaar uit een keuze had kunnen maken. Daarnaast zou ik een meer passende vergoeding wenselijk vinden bv in de garantietermijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Garmin over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Garmin in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Garmin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Garmin

Heeft op 11 maart 2020 om 10:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Philip,

Het is natuurlijk als allereerst erg jammer dat het toestel niet meer naar behoren functioneert. Echter doet Garmin helemaal geen reparaties. Wij zullen het toestel altijd omruilen voor een ander, dit heeft onder andere ook met de waterdichtheid te maken. Het is natuurlijk niet zo dat u een het horloge van Persoon A of B ontvangt.

Een geretourneerd device zoals een Smartwatch, Navigatie toestel of een van onze andere producten mag niet meer als nieuw worden verkocht. Dit terwijl refurbished devices meestal ‘zo goed als nieuw’ zijn. Daarnaast is er ook een wezenlijk verschil tussen een ‘tweedehands device’ van een particulier en een grondig - door professionals - gecontroleerd en gereviseerd device. Bij de laatste variant is er sprake van refurbished devices.

Mocht u toch nog gebruik willen maken van het voorstel, dan verneem ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Garmin Support

Heeft op 12 maart 2020 om 16:51 geantwoord

Dit was mij inmiddels al bekend! Toch bijzonder! Toch maar weer terug naar Suunto

Alle klachten die gemeld zijn door 2803