Klacht: Server werkt niet goed

op 04 oktober 2016 over Strato in de categorie Websites - Building en Hosting

Sinds afgelopen zondag ligt mijn site plat. Zomaar van het een op het andere moment, terwijl er aan mijn kant totaal niets aan is gedaan. (Wordpres site) Als ik naar het domein ga, www.kinderliedjes.info dan krijg ik een 500 Internal Server Error. Zondag waren ze niet bereikbaar. Gisteren ook niet (iets met een nationale feestdag in Duitsland). Vanmorgen eindelijk een medewerker gesproken. Hij had echt geen idee waar hij het over had. Totaal geen kennis van zaken en wimpelde het af, dat de fout bij de site lag. Hij zou wel een instructiemail sturen. Wat overigens inhield, dat hij slechts een link stuurde van een FAQ op hun site.
Met de info die daar stond kon ik totaal niks. De site ligt nog steeds plat en dit kost mij iedere dag mijn inkomsten.

Ik ben tevreden wanneer Strato de moeite neemt, hun servers na te kijken en te onderzoeken of het probleem écht niet bij hun ligt. Ik heb vaker problemen met de server van Strato, bijvoorbeeld met het uploaden van beeldmateriaal binnen Wordpress. De ene moment lukt het wel en dan weer uren niet. Ook dit ligt volgens Strato aan de kant van de site. Lijkt mij totaal niet logisch, want of het lukt wel, of niet. Maar niet steeds wisselend. Ook met dit probleem wordt niets gedaan.
De helpdesk wimpelt alle problemen af, als zijnde 'ligt bij U'. Je wordt als klant totaal niet serieus genomen.
Toen ik een aantal jaar geleden bij Strato ben begonnen was er goede feedback, enthousiaste medewerkers die wisten waar ze het over hadden. Daar is niets meer van over... De medewerkers die je nu te spreken krijgt, weten echt helemaal van niks en zijn alleen maar goed in het afwimpelen. Sterker... je kunt een grote bek van ze verwachten.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Strato in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Strato een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Strato

Heeft op 02 november 2016 om 13:11 geantwoord

Ik zie dat je site inmiddels weer online is. Vervelend dat je het gevoel hebt niet correct behandeld te zijn, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Desalniettemin is het inderdaad zo, dat de meeste 500 errors van een CMS als WordPress bij het CMS zelf en/of plugins en thema's te vinden zijn. De eerst stap is daarbij altijd naar het errorlog in je statistieken te kijken, en met de foutmelding daar op zoek te gaan naar de oplossing. De website wpbeginner.com geeft daarvoor bijvoorbeeld veel informatie: http://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-fix-the-internal-server-error-in-wordpress/ Ik wens je veel succes met je site en nog een fijne dag!

Alle klachten die gemeld zijn door Marion Middendorp