Klacht: Server onbereikbaar, Strato totaal onbereikbaar

Fred Swart op 07 april 2018 over Strato in de categorie Websites - Building en Hosting

Na een hack op een van de websites is onze server door Strato geheel uit de lucht gehaald, waarmee plm 20 (schone) websites niet meer bereikbaar zijn.
Ook wij als beheerder hebben geen enkele toegang meer. Met toegang hebben we het probleem binnen 15 min opgelost door een schone backup terug te zetten. Inmiddels ruim 12 uur geen enkele respons van geen enkele Strato contactwijze (telefoon uit, geen reactie op mails, geen reactie via website).
Boze klanten (terecht); launch vernieuwde website van een van hen valt zo volledig in het water. Imago- en vertrouwensschade.

Ook al is het weekend, er moet toch voor calamiteiten een contact mogelijk zijn
Wij willen toegang tot onze server, willen het probleem oplossen (15 min werk) en de hele server asap weer online. Willen ook contact met Strato om af te stemmen, ook na 20.30 uur en in het weekend.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Strato

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Strato in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Strato een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Strato

Heeft op 09 april 2018 om 13:16 geantwoord

Hoi! Dat is natuurlijk heel vervelend allemaal, maar we hebben inderdaad geen 247 support. Dat kan natuurlijk ook niet voor (in dit geval) 16 euro in de maand (60 cent per dag ongeveer voor de betreffende server).. Als op je server schadelijke content staat (phishingsites of spam-misbruik) wordt inderdaad de gehele server geblokkeerd. Die blokkade gebeurt voor jouw eigen bescherming, maar natuurlijk ook voor onze andere klanten en onze servers.

Hoe je de blokkade op kunt heffen lees je hier:
https:www.strato.nlfaqarticle329Zo-deblokkeer-je-jouw-pakket.html

Inmiddels is je server gedeblokkeerd, zie ik..

Fred Swart

Heeft op 09 april 2018 om 18:36 geantwoord

Hoi! Fijn dat je zo'n positieve toon laat horen maar het blijft inhoudelijk natuurlijk bagger.
Wij hebben bij Strato ook aanzienlijk duurdere pakketten gehad (dedicated server) en daar was de ondersteuning even slecht. Dus het prijs-argument is niet aan de orde.
Verder hebben wij op vrijdagavond een melding gehad dat er schadelijke content is geconstateerd. Dat is mooi, maar voordat wij erop konden acteren (binnen 2 uur) is de server uit de lucht gehaald. Waarbij bij Strato vervolgens de luiken dichtgingen en niemand meer te bereiken was. Met iets meer overleg of bereikbaarheid was het issue door ons direct opgelost en hoefden onze klanten niet 20 uur te wachten voordat hun websites weer beschikbaar waren.

Kortom: blokkeren prima, snap ik uitstekend. Maar ben dan op een of andere wijze dan wel bereikbaar voor oplossingen en steek niet 20 uur je kop in het zand.

Ook grappig: de door jullie geboden link werkt niet. Herkenbare schijnoplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door