Klacht: Schoenen al na zes dagen kapot.

op 10 september 2016 over Nelson.nl in de categorie Internetshops - Schoenen

Heb een paar herenschoenen bij Nelson gekocht, waarvan de zool al na zes dagen los begon te raken (!).
Heb de schoenen teruggebracht naar de winkel, ervan uitgaande dat ik het aankoopbedrag direct terug zou kunnen krijgen, aangezien het nogal een blamage is als een product zo snel zo erg faalt.

Aan de kassa werd echter zeer moeilijk gedaan, en het moest allemaal eerst door een manager beoordeeld worden die op dat moment niet in de winkel was. Er werd op geen enkele manier iets gezegd van “sorry voor het ongemak”. Dus ik heb het hele boeltje moeten achterlaten in de winkel zonder enige belofte dat het goed zou komen of iets dergelijks. Dit vond ik nogal brutaal en eigenlijk onbeschoft.

Na een dag wachten heb ik aangegeven dat ik het aankoopbedrag geretourneerd wilde krijgen, zodat ik in een andere zaak betere schoenen zou kunnen kopen (die niet meteen kapot gaan).
Op dit verzoek werd echter niet ingegaan, in plaats daarvan hebben ze de zool voor me gerepareerd…
Nogal een schrale troost. Waarom zou ik schoenen willen kopen met een gerepareerde zool, waarvan ik niet weet wat er kennelijk nog meer allemaal aan zou kunnen mankeren?

Ik zou tevreden zijn als er fatsoenlijke service zou zijn, en als bij zo'n groot mankement het aankoopbedrag gewoon netjes geretourneerd zou kunnen worden.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nelson.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nelson.nl nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Ruben2

8 maanden geleden - Na nog enkele mailtjes heen en weer, heeft Nelson 'intern overlegd' en besloten alsnog het aankoopbedrag van te schoenen binnenkort te vergoeden. Dat waardeer ik natuurlijk, en ik ben blij dat het al met al goedgekomen is. Het enige wat jammer blijft, is dat deze hele procedure een hoop gedoe en geërger gekost. Mijns inziens had het probleem binnen een half uur opgelost kunnen zijn, als de kassière zelf bevoegd was geweest het aankoopbedrag te vergoeden. De reden waarom het probleem een pad heeft moeten afleggen van een kassière, naar een afwezige filiaalmanager, naar een landelijke webshop, naar een 'intern overleg' van de landelijke webshop is mij een raadsel. Heeft er vast iets mee te maken dat het een heel groot bedrijf is. Laten we hopen dat Nelson lessen trekt voor volgende casussen. Ruben

Alle klachten die gemeld zijn door Ruben2