Klacht: Schandalig slechte kwaliteit telefoons

op 14 januari 2014 over HTC in de categorie Electronica - GSM

Ik ben sinds juli 2012 in het bezit van een HTC One X. Deze telefoon bleek als snel na aanschaf een aantal mankementen te hebben. Zo bleek dat mijn productie-serie een hardware-matige fout had, waardoor de WIFI stoorde met de GPS, waardoor er altijd een afwijking was van meer dan 1600m. Daarnaast had de WIFI module ook een wil van zich zelf en besloot op willekeurige momenten gewoon niet meer te werken. Met deze problemen HTC gebeld. Zij hebben toen Dynafix ingeschakeld om dit euvel, welke bekend was bij hen, te verhelpen. Oke, het kan gebeuren dat je mobiel zo’n probleem heeft, pech kan je hebben. De mobiel is netjes opgestuurd naar Dynafix, een bedrijf waar ik ook nog een klacht over heb, onder andere door het feit dat tijdens deze fix Dynafix netjes de GPS en WIFI module hebben verbeterd, echter hebben ze in het proces wel mijn rear-speaker zodanig beschadigd dat deze niet meer werkte, maar ze hadden wel het lef om het toestel gewoon terug te sturen. Dit alles duurde zo’n 3 weken.

Met deze nieuwe klacht ook HTC weer gecontacteerd. Die stelde voor om naar een lokale reperateur te gaan, in dienst van HTC, om daar het onderdeel te laten vervangen. Dit duurde ook wederom 2 weken voordat een speakertje vervangen was. Maar gelukkig deed mijn mobiel het daarna wel weer even goed.

Totdat HTC met een software update kwam, waardoor de door Dynafix gemaakte fix voor mijn WIFI het weer begaf, waardoor mijn mobiel wederom geen normale wifi verbinding kon behouden. Dus wederom met mijn klacht naar HTC gebeld. Dit was de 3de keer dat ik belde met een klacht over mijn toestel, waardoor ze nu in staat waren mij een ander toestel aan te bieden. Het ging hier om een gerefurbished toestel, een nieuw toestel kon niet, want daarvoor zou ik nogmaals een klacht moeten hebben, maar dat kon niet mogelijk zijn met deze “nieuwe” telefoon. Het kostte HTC een kleine 2 weken, via Dynafix, om de “nieuwe” telefoon bij mij te krijgen. Dit moet dan toch wel een goed toestel zijn? Het spreek luidde toch, 3x is….

Nee, helaas, geen scheepsrecht. De gerefurbishte telefoon ging vorig jaar aan het einde van het jaar weer WIFI problemen vertonen. Weer mijn vrienden, want zo zie ik ze ondertussen wel, want we bellen zo vaak, van HTC gebeld over dit probleem. De jongen die ik aan de lijn krijg weet mij te vertellen dat ik een 3 tal opties had. 1: de mobiel opsturen en laten maken door Dynafix. 2: een nieuwe, echt nieuwe, HTC ONE X of 3: een gerefurbishte HTC ONE X+. Gezien het feit dat ik helemaal klaar was met de HTC ONE X koos ik voor de HTC ONE X+. Dit moest natuurlijk eerst wel worden goedgekeurd door zijn supervisor (waarom doe je die aanbieding dan, de klant blij maken met een potentiele dode mus?!) Maar gelukkig was deze supervisor in een goede bui en heeft dus besloten mijn HTC ONE X om te ruilen voor een HTC ONE X+. Echter, dit was 23-12-13, en natuurlijk met de kerst dagen duurde het allemaal wat langer, maar tussen kerst en oud en nieuw en anders zeker in de eerste dagen van januari zou het toestel bij mij zijn, wederom via Dynafix.

Helaas, weer een belofte die men niet na kwam bij HTC. Op het moment van schrijven heb ik nog steeds mijn HTC ONE X+ niet en word ik behoorlijk moedeloos van dit alles. Ik zit een mobiel waar ik momenteel een belangrijke functionaliteit mis, namelijk internet via wifi. Voor mij dus geen HTC toestel meer in de toekomst.

Overigens is er niet allemaal maar slecht nieuws over HTC te melden. De werknemers in het customerservice team zijn zeer beleeft en willen je ook daadwerkelijk helpen. Echter hebben zij ook te maken met bepaalde beperkingen waardoor zij ook maar gelimiteerd zijn in hun mogelijkheden.

Dat de beloofde HTC ONE X+ mij binnen het einde van de week, vrijdag 17 januari 2014, heeft bereikt en dat deze wel normaal functioneert, zodat ik de resterende maanden van mijn telefoon contract met een werkende mobiel kan afsluiten.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HTC

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HTC nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mkurvers