Klacht: Schadeverzekering arbeidsongeschiktheids verzekering

op 05 november 2015 over ASR in de categorie Verzekering

Heb verzekering sinds 1997 , altijd premi betaald via automatische incasso , ben ziek geworden in 2009 , in maart 2013 krijg ik plots een arbeids deskundige op visite en die heeft een gesprekje met me gevoerd hoe mijn gesteldheid was en wat ik wel nog deed in mijn eigenbedrijf , nou met een burn-out , fybro, reumatische klachten , 2 ontstoken schouders met slijtage in de schouders , extreme moeheid . Uitputting verschijnselen enz enz . Heb ook verteld dat ik me schuldig voel dat ik me werk niet kan uitvoeren en mijn bedrijf aan anderen moest overlaten , mijn ouders helpen daar bij ( terwijl die mensen gepensioneerd zijn ) ben ze erg dankbaar anders had ik mijn bedrijf niet meer gehad . Heb de arbeids deskundige ook gemeld als mijn klachten niet verbeteren dan ben ik genoodzaakt mijn bedrijf van de hand te doen . Waarop ik meteen het antwoord kreeg u weet dat dat consequenties voor u heeft ? Ze zei tegen me dat ik aan een lief style programma mee moest doen . Prima als het mij daardoor beter gaat . Heb haar wel verteld dat ik niet kon werken en het programma kan doen wat ze ook begreep . Op het einde van de maand was mijn arbeids ongeschiktheids uitkering gehalveerd ? En 2 maanden later heb ik een rapport gekregen met het plan van aanpak ? En moest dus al 2 maanden aan het werk zijn zonder dat ik daarvan op de hoogte was gesteld .? Volgens de arbeids deskundige kon ik gedeeltelijk mijn werk hervatten ? Op dat moment ben ik weer premie plichtig , maar die werd niet meer automatisch geïncasseerd ? Kreeg ook brieven met u heeft u verzekering gewijzigd die ik retour gestuurd heb ( ik heb mijn verzekering niet gewijzigd . Kreeg ook 1 maand wel een accept giro dan 3,4 ,5 maanden geen acceptgiro voor betaling ? Heb ook gelijk op het rapport geschreven dat het niet mogelijk is om gedeeltelijk mijn werk te hervaten . En gevraagd waarom de premie niet automatisch geïncasseerd werd , na lang wachten kreeg ik antwoord dat ze bij hun standpunt bleven en waarom de premie niet automatisch geïncasseerd werd was omdat het nu stond op acceptgiro ? Ik heb nog ooit een schrijven van verandering gehad . Na lang te her en wer mailen , schrijven kwamen ze ermee dat hun een ander bedrijf hebben genomen voor de financieren en dat mijn gegevens niet meer opgehaalbaar waren ?? Nu zit ik met een behoorlijk premie achterstand , kan mijn werk niet doen ,ben afhankelijk van mijn ouders die mijn werk moeten doen en mijn gezondheids toestand zo dermate verslechterd is . Ik heb nooit iets veranderd aan de verzekering . Je word bij asr van het kastje naar de muur gestuurd .

Als alles in goede banen wordt opgelost

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ASR over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ASR in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ASR een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ASR

Heeft op 13 oktober 2016 om 14:46 geantwoord

De klacht is lange tijd in behandeling geweest. De klant heeft een aanvullende uitkering gehad. Omdat er nog een premieachterstand is bij de klant, hebben wij een voorstel gedaan voor het inlopen van deze achterstand. Dit is een eindvoorstel en daarmee sluiten wij deze klacht nu hier op Klacht.nl. Vriendelijke groet, a.s.r.

Heeft op 15 oktober 2016 om 08:28 geantwoord

De klacht is nog helemaal niet naar wens opgelost. Waardoor is de premi achterstand begonnen? Ik heb mijn verantwoording genomen 20 jaar geleden om te kiezen voor automatische incasso. Als hun dingen veranderen in hun bedrijf dan hebben ze de klant op de hoogte te brengen. Ik ben verzekerd naar inkomen met elk jaar een indexering.ook daar houden ze zich niet aan ze verplichte me om de cijfers te sturen van de laatste 8- 10 jaar. Ben verplicht om 5 jaar te bewaren de rest is verjaard. Al met al door deze verzekering waar ik 20 jaar geleden dacht goed aan te doen. Heeft mij de laatste jaren nog zieker gemaakt.

Alle klachten die gemeld zijn door Klingehap11