Klacht: Ryanair vertrekt te vroeg

op 11 juli 2012 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Allereerst ik vlieg vaak, maar wat me nu is overkomen met Ryanair … bijna bizar.
Ik ken alle regeltjes van deze maatschappij en weet dat je niets extra’s moet verwachten van Ryanair, behalve veel reclame. Maar dat kan je ook verwachten voor de prijs die ze vragen. Dat is ook niet het probleem.

Ik vloog voor een paar dagen naar mijn familie op Mallorca. De terugvlucht naar Groningen was om 9.50 uur en boarden om 9.20 uur. Ik was om 8 uur op het vliegveld en zag de vlucht niet op de televisieschermen staan. Toen ben ik toch door de bagagecontrole gegaan (ik had alleen handbagage).
Daarna kon ik mijn vlucht nog niet terugvinden op de schermen. Ik heb toen navraag gedaan bij een infobalie en zij verwezen me naar gate D, nummer onbekend.
Aangekomen bij D zag ik mijn vlucht om 11.50 uur staan op de schermen, dus 2 uur vertraging. Helaas, maar niets aan te doen.
Ik ben terug gegaan naar de centrale hal voor ontbijt en koffie, krantje etc. Tegen 10 uur ben ik weer richting D gaan wandelen, zijdelings kijk ik nog even op een scherm of het nummer van de gate er al op staat. Tot mijn grote schrik zie ik achter mijn vlucht (dept.tijd nog steeds 11.50 uur) in rode letters last call !!!
Maar nog geen gatenummer … Ik rennen naar een infobalie en daar werd na ff zoeken verteld dat ik bij D99 moet zijn (uiteraard de laatste). Dus rennen over de loopbanden en aangekomen bij de gate is deze gesloten.
De enige reactie van medewerkers van Ryanair was dat ze het hadden omgeroepen. Kan/mag dit zomaar ?? Er waren trouwens meerdere “slachtoffers”.
Ik kon voor 250 euro een ander ticket kopen naar Amsterdam, toen ben ik zelf gaan surfen en vond een ticket voor dezelfde middag naar Groningen met Transavia voor 137 euro. Daar ben ik mee terug gegaan.
Wat kan ik nu doen? Ik heb Ryanair al een fax gestuurd, maar verwacht eerlijk gezegd geen reactie. Kan een reisverzekering iets vergoeden? Of heeft iemand een ander advies?

Vergoeding ticket EUR 137,00

Alle klachten die gemeld zijn door gent_fly