Klacht: ruilen niet mogelijk

op 04 augustus 2016 over Bart Smit in de categorie Speelgoedwinkels - Ketens

Onze zoon van 9 is vandaag naar de Bart Smit in Rosmalen geweest om een Nintendo spel te kopen (Yo Kai). Dit heeft hij gekocht voor een bedrag van €38,- en betaald van zijn lang gespaarde geld.
Bij thuiskomst blijkt dat het spel niet past in zijn Nintendo (enkel in Nintendo 2DS en 3DS. Op de achterzijde van de bon staat inderdaad aangegeven dat niet gesealde software niet geruild kan worden, maar hij is binnen 15 minuten na de aankoop terug gegaan naar de winkel om dit aan te geven. En daar zeggen ze, regels zijn regels dus we nemen het spel niet terug. Dag €38 en een spel waar hij niets aan heeft. Klantenservice gebeld maar hetzelfde antwoord , regels zijn regels. Het zal allemaal wel maar kan er niet van afgeweken worden ?? Waar een wil is ……. Bart Smit is een speelgoedwinkel en een kind van 9 maakt een “foutje” , wil dit binnen 15 minuten na aankoop herstellen, maar ze zeggen bij Bart Smit. Regels zijn regels en geen coulance of wat dan ook.
Zeer slechte service naar ons idee. Een speelgoedwinkel onwaardig. Het lijkt er meer op dat ze niet willen ipv niet kunnen

Geld terug of een tegoedbon

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bart Smit in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bart Smit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bart Smit

Heeft op 05 augustus 2016 om 09:58 geantwoord

Bedankt voor uw klacht op Klacht.nl
Het filiaal Rosmalen heeft gisteren contact met ons gezocht over deze kwestie. Een gekocht spel wordt in een seal verpakt en als deze seal is verbroken kunnen wij het spel niet meer terugnemen. Het filiaal wilde gisteren van deze regel afwijken maar u was het hier niet mee eens. Er werd u een ander spel afgeboden voor de Nintendo. Ook wij als klantenservice bieden u de mogelijkheid aan om het Nintendo 3DS spel om te ruilen voor een ander spel.

Wij horen graag of u gebruik wilt maken van deze optie.

Team Bart Smit klantenservice

Heeft op 05 augustus 2016 om 10:19 geantwoord

Dank u voor uw reactie.
Maar als u nu wel een ander spel aanbiedt (is gisteren nooit voorgesteld in de winkel, want regels zijn regels!!), dan neemt u het spel toch (indirect) ook terug?
Onze zoon wil geen ander spel helaas, maar is het dan geen optie dat hij een tegoedbon krijgt?
Dan kan hij wellicht zijn Lego collectie uitbreiden?

Dat zou dan wel een acceptabele oplossing zijn.

Wij horen het graag zsm zodat onze zoon vandaag nog het spel kan terugbrengen en iets anders uitzoeken.

Fam. Ostendorf

Bericht van Bart Smit

11 maanden geleden - Bedankt voor uw reactie. Wij wijken op dit moment van de regels af en bieden u een omruiling aan. Uit uw reactie kunnen wij opmaken dat u hiermee niet akkoord gaat. Wij kunnen op dit moment niks meer voor u betekenen. Team Bart Smit klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door theoostendorf