Klacht: Reparatie? kosten

op 22 september 2016 over Ista in de categorie Installatiebedrijven

Beste heer, mevrouw,

ik kreeg bij mijn afrekening van de meters en post overige kosten als zijnde reparatie kosten.
Na telefonisch contact bleek dit het vervangen van een glazen meter buisje welke niet goed was.
De kosten die u hiervoor in rekening zijn, zijn naar mijn mening exceptioneel hoog nl € 91,05

De specificatie volgens de mevrouw van uw bedrijf bestaat dit bedrag uit € 55,00 voorrij kosten en € 17,75 arbeidsloon en € 2,50 voor het buisje excl btw. ( monteur was slechts 2 min aan het werk )

Nu wil het geval dat ik nadat ik mijn mankement gemeld had de mededeling kreeg dat de monteur zou komen in combinatie met nog 2 andere probleem gevalletjes in mijn flat.
U wilt mij toch niet vertellen dat de firma Ista nu 3 keer voorrijkosten ad € 66,55 incl btw berekend heeft.

Ik zou het reëel vinden als de voorrijkosten tot € 30,00 incl. gereduceerd zou worden, en u het verschil overmaakt op mijn bankrekening.

NL22SNSB 0927 4811 70
t.n.v. P.Veraar te Bussum

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ista over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ista in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ista een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ista

Heeft op 26 september 2016 om 08:25 geantwoord

Bericht van Ista

2 maanden geleden - Geachte heer Veraar, Naar aanleiding van uw bericht kunnen wij u het onderstaande meedelen. Het algemene beleid binnen onze onderneming is dat bij ieder perceel dat bezocht wordt om een reparatie uit te voeren, bezoekkosten in rekening worden gebracht. Het feit dat afzonderlijke percelen soms op loopafstand van elkaar gesitueerd zijn is daarbij niet van belang. Ieder perceel dient immers onafhankelijk van de ander bezocht te worden, of dat nu twee percelen in één trappenhuis, aan één corridor of bijvoorbeeld vier percelen in één flatgebouw betreft. Zoals eerder aangegeven kan de rekening niet aangepast of gecrediteerd worden. Met vriendelijke groet, ista Nederland b.v.

Heeft op 26 september 2016 om 20:28 geantwoord

Slechte zaak