Klacht: Reklames

op 09 februari 2018 over RTL 4 in de categorie Omroepen

Ik irriteer mij steeds meer aan de vele reklameblokjes, ook voor eigen programma’s van RTL, die steeds langer duren, soms wel 7 minuten. Vooral ook bij live programma’s zoals de voice, waardoor het programma uitgerekt wordt tot wel 2x zo lang. RTL moet vooral zo doorgaan, dan prijzen ze zich zelf uit de markt en kijkt er straks niemand meer. Ik dacht dat het verboden was om reklame te maken voor eigen programma’s en dat hier boetes voor stonden. Maar schijnbaar heeft RTL hier schijt aan en neemt deze boetes op de koop toe. Ach ja, jullie verdienen toch genoeg door deze reklames. Dus wat kan het schelen. Maar ik weet zeker dat met mij heel veel mensen zich hier aan storen en ergeren. Zo, dit wou ik even kwijt.

Geen reklame voor "eigen" programma's en kortere reklameblokjes. Voor heel korte programma's zoals bijv. Goede tijden/slechte tijden ook minder reklame. Ik betaal nog liever kijk- en luistergeld dan dat ik zoveel naar die nutteloze reklames zit te kijken, waardoor het programma 2x zo lang wordt.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RTL 4

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RTL 4 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lidi van der Veen